Search Button

Prof. Dr. Uğur Batı

Reklamcı, Marka Danışmanı, Akademisyen ve Yazar

Konular
VİDEOLAR PLAYLIST
Video Title
Video Title
Video Title
Video Title

Reklamcı, marka danışmanı, akademisyen ve yazar Uğur Batı, aralarında çok satanlar da olan 13 kitabın yazarıdır. Aynı zamanda Harvard Business Review, Bloomberg Businessweek, BrandMap, Grafik Tasarım ve Milliyet.com.tr gibi yayınlarda köşe yazarlığı yapmaktadır.

Reklamın Dili, Marka Yönetimi, Enneagram İle Kişilik Analizi, Kendine İyi Bak, Dijital Oyunlar, Tüketici Davranışları, Ben Bilmem Beynim Bilir ve Sinaps adlı kitapları yazan Uğur Batı’nın Azraa-eel Menkıbeleri adlı romanı, Aşkın Karanlık Yüzü, Karanlık Yılbaşı Hikâyeleri ve Anadolu Korku Öyküleri adlarıyla öykü kitapları da olan Uğur Batı, marka, reklamcılık, karar bilimi ve nörobilim alanlarındaki bu kitaplarla en çok satan yazarlar arasındadır.

Dünyanın ilk nöropolitik kitabı ile New York Times, The Times gibi uluslararası gazetelerde röportajlar gerçekleştirmiş olan Uğur Batı, nöropazarlama alanında Türkiye’de laboratuvar çalışmaları yapan en önde gelen akademisyen konumundadır.
Aynı zamanda Reklam Yaratıcıları Derneği Başkan Yardımcılığını da yürütmüş olan Batı, ödüllü bir reklamcıdır.

Boğaziçi Üniversitesinde lisans eğitimini bitiren, Marmara Üniversitesi ve Yeditepe Üniversitesinde yaptığı 3 yüksek lisansın ardından Marmara Üniversitesi’nde doktorasını tamamladı ve LSU’da bulundu. Profesyonel kariyerinde pek çok ulusal ve uluslararası marka için reklamlar yazan ve stratejiler geliştiren ödüllü bir reklamcı olan Batı, Reklam Yaratıcıları Derneği Başkan Yardımcılığını uzun yıllar yürütmüştür. Telsim, Rumeli Telekom gibi firmalarda marka uzmanlığı, Godeİstanbul’da yaratıcı yönetmenlik, son olarak da İstanbul Menkul Kıymetler Borsasından Borsa İstanbul’a geçiş sürecini marka, kurumsal iletişim tarafında yöneterek, 4 yıl boyunca kurumda marka ve kurumsal iletişim müdürlüğü görevlerinde bulunmuştur. Mevcut durumda ise Okan Üniversitesi, Kültür Üniversitesi ve Üsküdar Üniversitesinde dersler verip, marka danışmanlıkları yapmaktadır.

Mevcut durumda pek çok ulusal ve uluslararası markanın danışmanlığını da yapan Batı, kariyerinde Avrupa Birliği Projeleri Yöneticisi, Dünya Bankası Projeleri Yöneticisi olarak bulunmuştur. Borsa İstanbul bünyesindeki Sürdürülebilirlik Endeksi, Kurumsal Yönetim Endeksi ve Özel Pazar gibi birimlerin kurulmasında da rol almış Uğur Batı, bugüne kadar Türkiye ve yutdışında 1000 üzerinde sunum gerçekleştirmiştir. Uluslararası pek çok üniversite ve konferansa eğitimci ve keynote speaker olarak katılmış, yıllar içerisinde CNN Türk, Star TV, Habertürk TV, Bloomberg TV, NTV ve TRT gibi televizyonlarda programlara katılımcı olarak yer almıştır. Mevcut durumda TRT Radyo 1’de 43 yıldır devam eden, “Gecenin İçinden” Programının da sunucusu ve danışmanıdır.