INFLUENCER BLOG İLETİŞİM

İşveren Markası Nedir? İyi Bir Işveren Markası Nasıl Olunur?

Yetenek kazanımı, modern iş dünyasında şirketler için son derece önemli bir süreçtir. Büyük ve orta ölçekli şirketler de çalışan adayları ve mevcut çalışanlar için cazibe merkezi olmak adına işveren markası modelini uygulamayı iş süreçlerinin merkezine aldı.

İş Hayatı
  • Yayınlanma Tarihi: 13 Aralık 2022
  • Güncelleme Tarihi: 02 Mart 2024
  • Yazan: Speaker Agency
İşveren Markası 690X460 3 (1)

Araştırmalar, işveren markasının yetenek kazanımı üzerinde ne kadar güçlü bir etkiye sahip olduğunu gösteriyor. Ayrıca daha iyi itibara sahip şirketlerin, daha kaliteli ve daha memnun çalışanlara sahip olduğu görülüyor. 

İşveren markası stratejisinin kurumlara kazandırdıklarını, başarılı şekilde kurgulanmış söz konusu işveren markası örneklerini ve kendi kurumunuzda bu stratejiyi nasıl layığıyla uygulayabileceğinizi bu yazıda keşfedeceksiniz.

İşveren Markası Nedir?

İşveren markası, en temelde şirketinizin iş gücü içindeki itibarını ve çalışanlarınızın sizi nasıl bir işveren olarak gördüğü ile ilgilidir.

Bir başka deyişle işveren markası, hem yeni bir işe alım ilanı açtığınızda bu pozisyonu potansiyel çalışanlara nasıl pazarladığınızdır hem de mevcut çalışanlarınızı elinizde tutmak için oluşturulmuş bir şirket politikasıdır. 

İşveren markası olarak ürettiğiniz başarılı stratejiler, iş arayanlar havuzundaki en üst seviyedeki yeteneklerin şirketinize yönelmesini sağlar. Ayrıca mevcut çalışanların da şirketten uzaklaşmamasına yardımcı olur.

Bazı şirket sahipleri ve yöneticiler şirketin sergilediği başarının yetenekli adayları çekmek için yeterli olacağını düşünebilir. Ancak bu durum tek başına bir adayı şirketinize yönlendirmez ve mevcut çalışanları şirketinizde kalmaya ikna edemez. Çünkü oluşturduğunuz başarılı ürünler veya hizmetler sadece son tüketici nezdinde marka değerini yükseltecektir. 

Bu nedenle iyi çalışanları şirketinize çekmek ve mevcut çalışanlarınızı şirketinizde tutmak istiyorsanız, kaliteli ürün ve hizmet oluştururken kurguladığınız politikanın farklı bir versiyonunu bu alanda da hayata geçirmeniz gerekmektedir.

İşveren Markası Neden Önemlidir?

İşveren markası stratejisi, şirket kârlılığınızı doğrudan etkiler. Yapılan araştırmalara göre başarılı işveren markası stratejileri, kârı %28 oranında artırabilir. Çünkü hem mevcut çalışanların sürekliliği hem de yeni gelecek yeteneklerin şirketinize katacağı katma değer kârlılığınıza doğrudan etki edecektir. 

İşveren Markası 690X460

Aynı zamanda  şirketiniz, işveren markası stratejisini aktif olarak yönetiyorsa, iş arayanların büyük bir kısmının açık pozisyonlara başvurması muhtemeldir.

İyi Bir İşveren Markası Nasıl Olunur?

İşveren markası stratejilerini kurumunuzda uygulamak için birçok yöntem vardır. Bu yöntemler sanılanın aksine son derece hızlı bir şekilde uygulanabilir ve sonuçları aynı hızda görülebilir. Peki bu uygulamalar nelerdir ve nasıl uygulanır? Hep beraber keşfedelim.

1. Misyon ve Vizyon Belirleyin

Şirket misyon ve vizyonu, büyük veya küçük olarak ayırt etmeksizin her türlü şirketin internet sitesinde birer paragraf şeklinde görülebilir. Ancak bu değerlerin sadece birer paragraftan ibaret olması malesef hiçbir anlam ifade etmez.

Güçlü bir işveren markası yaratmak için bu değerleri hayata geçirecek adımlar atmanız son derece önemlidir. Örneğin eğer eğitim alanında bir misyon ve vizyon geliştirdiyseniz, bu konuda somut adımlar atmanız gerekir. Bu da  çalışanlarınızın eğitimi için elinizden gelenin en iyisini yapmanız gerektiği anlamına gelir.

2. Kurumunuzda İşveren Markası Denetimi Yapın

İşveren markası stratejilerine derinlemesine devam etmeden önce mevcut çalışanlarınızın nezdinde nasıl bir itibarınız olduğunu anlamanız çok önemlidir. Bunun için çalışanlarınıza anonim olarak cevaplayabilecekleri anketler göndererek başlayabilirsiniz. Aynı zamanda şirketiniz hakkındaki yorumları dijital mecralardan da takip edebilirsiniz. Özellikle ekşi sözlük gibi popüler mecralarda şirketiniz ile alakalı çalışan görüşlerine ulaşabilirsiniz.

Öte yandan daha profesyonel bir ger ibildirim almak istiyorsanız, bu işi yapan bir firmaya kurumunuzu denetletmekten çekinmeyin.

Tüm bu araştırmalar sonucunda iyi itibarlı bir işveren markası oluşturmak için elinizde bir yol haritası oluşacaktır. Bu harita, geliştirmeniz ve hatta değiştirmeniz gereken unsurları size sunacağı gibi başarılı olduğunuz durumların da farkına varmanızı sağlayacaktır.

3. Bir Değer Önerisi Yazın

Araştırmanızı sonuçlandırdıktan ve yol haritanızı oluşturduktan sonra işe bir değer önerisi yazmakla başlayabilirsiniz. Bu değer önerisi, potansiyel çalışanları cezbetmek için son derece önemli bir materyal olacaktır. Ancak bu noktada gerçekçi olmanız gerekir. Çünkü adaylara altı tam anlamıyla doldurulmamış bir şey sunmak, size sandığınızdan daha fazla zarar verebilir.

4. Yönetici ve Çalışanlarınızdan Faydalanın

Potansiyel çalışanlar, iş ilanınızı gördüklerinde şirketiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyecektir. Bunun için bakılan ilk yerler de şirketinizin web sayfası ve varsa sosyal medya platformlarındaki hesapları olacaktır. Çünkü bu çevrimiçi materyaller şirketinizin vitrinidir. Bu yüzden bu mecraları ve internet sitenizi aktif olarak kullanın ve güncel tutun. 

Şirket değerlerinizi ve çalışanlarınıza verdiğiniz önemi bu platformlarda paylaşmaktan çekinmeyin.

Ayrıca, şirketiniz eğlenceli bir çekiliş veya şirket gezisi yaptığında, çalışanlardan sosyal medya hesaplarında bu etkinliklerle ilgili paylaşım yapmalarını isteyerek de yararlanabilirsiniz. Örneğin şirketinizde Teknolojide Kadın konulu bir etkinlik ve panel tartışması düzenlediyseniz, çalışanlarınızdan çektikleri fotoğrafları kendi sosyal medya hesaplarından paylaşmalarını rica edebilirsiniz. 

Bu tarz paylaşımlar, çalışanlarınızın şirket kültürünü kendi ağlarıyla paylaşmanın eğlenceli ve güçlü bir yoludur.

5. Güçlü Bir İşe Alım Süreci Geliştirin

İşe başlama, yeni işe alınan bir kişinin yaşadığı ilk deneyimdir ve olumsuz bir izlenimin sandığınızdan daha büyük sonuçları olabilir. İyi kurgulanmış bir işe alım süreci, çalışanların gözünde olumlu bir şirket algısı oluşturmak için ilk adımdır. Çalışanlarınızı en başından itibaren şirketteki rolü ve katılacakları ekip hakkında bilgi temin etmeniz çok önemlidir. 

Bu bilgiler, yeni başlayan çalışanların şirkete daha hızlı adapte olmasını ve daha hızlı katkı vermesini sağlar.

Ayrıca yeni çalışanınız için sorunsuz bir geçiş ve devamlılık sağlamak istiyorsanız onları gerekli donanımlar ve yazılımlarla da donatmalısınız.

İşveren Markası 690X460 3
6. Öğrenme ve Gelişme Fırsatları Sunun

Çoğu çalışanın işlerini bırakmalarının bir numaralı nedeni, yaptıkları işten tatmin olmamaları ve yeni bir mücadeleye ihtiyaç duymalarıdır. Bu nedenle çalışanlarınıza yeni meydan okumalar yaratmanız hem onları diri tutacak hem de gelişimlerine destek olacaktır. Ayrıca bu tarzdaki bir yaklaşım onlara önem verdiğinizin en önemli göstergelerinden biridir.  

7. Medyalarla Kurum Hikayelerinizi Anlatın

Sunduğunuz ürün veya hizmete yönelik kalite algısını yönetmek için birçok farklı kanaldan yaptığınız tanıtım stratejisini işveren markanızın değerini artırırken de kullanmalısınız. Mesajınızın en geniş kitlelere ulaşması için mecra gözetmeden paylaşım yapmanız gerekir. Facebook, Instagram, Youtube, Linkedin ve hedef kitlenize uygun diğer mecralardan yayınlayacağınız; slayt gösterileri, videolar ve fotoğraflarla işveren markası değerinizi artırabilirsiniz.

Tüm bunları yaparken yüksek kaliteli fotoğraflar, iyi kurgulanmış videolar ve etkili metinler kullanmanız gerekir. Bu tarz üretimleri şirket içinden çözememeniz halinde bir ajans ile anlaşıp sizin özel medyalar oluşturmayı tercih edebilirsiniz.

8. Sürdürülebilirlik, Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Değerlerine Önem Verin

Olumlu bir işveren markası stratejisi oluşturmak için özellikle son zamanlarda yeni neslin çok önem verdiği; çeşitlilik, kapsayıcılık ve sürdürülebilirlik değerlerini dikkate almanız gerekir. Kapsayıcılık ve çeşitlilik stratejileri üzerinde yapacağınız yatırımlar, şirketinize hem farklı bakış açıları katacak hem de işveren markası algınızı yukarılara taşıyacaktır.

Aynı zamanda uygulayacağınız güçlü sürdürülebilirlik politikalarıyla benzer bir itibar oluşturursunuz.

Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.