INFLUENCER BLOG İLETİŞİM
MEHMET AUF

MEHMET AUF

Mehmet Auf Davranış Bilimleri Araştırmacısı, Senarist, Oyuncu, Yazar ve Fenomen Prodüksiyon Kurucu Ortağı

MEHMET AUF
MEHMET AUF Kimdir?

‘İknanın özü; duyguları harekete geçirmektir.’ Mehmet Auf, O.D.T.Ü Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra, akademik çalışmalarına devam etmiş California Polytechnic State University, Faculty Of Environmental Sciences bölümünde Yapay Zeka konusunda yüksek lisans yapmıştır. Türkiye’ye dönüşünde de akademik çalışmalarına devam eden Mehmet Auf O.D.T.Ü İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümünde MBA yapmıştır. Kariyerine O.D.T.Ü İşletme Bölümünde öğretim görevlisi olarak başlayan Mehmet Auf daha sonra Bilkent Üniversitesinde de benzer görevde bulunmuştur. ODTÜ ve Bilkent Üniversitelerinde ders vermeye devam ederken bir süre Toplu Konut İdaresinde Başkan Danışmanı olarak görev almıştır. Çok yönlü kişiliğini iş yaşamına da yansıtan Mehmet Auf çeşitli özel sektör kuruluşlarında üst düzey yöneticilik ve yönetici ortaklıklarda bulunmuş ve 1994 yılından itibaren kariyerini eğitim ve danışmanlık alanında geliştirmeye karar vermiştir. Kariyeri boyunca 200,000’den fazla katılımcıya davranış bilimleri konusunda eğitim veren halen konuşmacı ve danışman olarak faaliyetlerine devam etmekte olan Mehmet Auf aynı zamanda; “Çocuklar Duymasın”, “En Son Babalar Duyar” dizilerinde senaryo danışmanı, senarist ve oyuncu olarak görev almıştır. NTV Radyo’da ”İnsana Dair” adlı konusunda uzman kişilerin katıldığı sohbet programını da hazırlayıp sunmuştur. TV8’de yayınlanan ”Kadın Her Zaman Haklıdır’‘ projesinde senarist ve yapımcı olarak görev alımıştır. 2008 yılında TRT Radyo 1’de ”Başarı Yolu” adlı programı hazırlayıp sunmuştur. 2009 yılında TRT Radyo 1’de ”Gençlere Özel” isimli kişisel gelişim ve müzik programını hazırlayıp sunmuştur. TRT 2 de yayınlanan ”Şeytanın Avukatları” adlı eğitim ve kültür programını Murat Toktamışoğlu ile birlikte hazırlamış ve sunmuştur. Radyo ODTÜ’de yayınlanan ”Şeytanın Avukatları” adlı eğitim ve kültür programını yine Murat Toktamışoğlu ile birlikte hazırlamış ve sunmuştur. 2011 yılında Fenomen Prodüksiyon ve Organizasyon’un kurucu ortağı olmuştur. Fenomen Stüdyo’larında digital medya için içerik üretimine o günden beri devam etmektedir. Edindiği bu deneyimi eğitim sektörüne taşıyan Mehmet Auf, Türkiye’de kurumların ihtiyaçlarına özel eğitim filmleri yapımında öncü olmuş, bugüne kadar 200’ün üzerinde kurum için eğitim, gelişim ve kurumsal değerler filmleri hazırlamıştır. Gelişimin son olmadığına samimiyetle inanan Auf, halen Hacettepe Üniversitesi İşletme Bölümü’nde Doktora öğrencisidir. Mehmet Auf’un, 2018 yılında yayınlanan ‘Aç Kapa Düzelir’, 2016’da yayınlanan ‘Kişisel Bağımsızlık Bildirgesi’ , 2015’de ‘İknanın İncelikleri’, 2014’te ‘Hayatımız Senaryo’ ve 2002’de Murat Toktamışoğlu ile yazdığı ‘Kötü Yöneticinin El Kitabı’ adlı kitapları bulunmaktadır.


speaker
MEHMET AUF Konuşma Başlıkları
Aç Kapa Düzelir (Başarısızlıklardan Öğrendiklerim)

Bazen bir şeyi başarmanın en iyi yolunu bulmak için, aynı işin nasıl yapılamayacağını öğrenmek gerekebilir. Bu defalarca yeniden başlamak anlamına gelebilir. Yıpratıcı olsa da başarıya en çok yaklaştığımız anlar, onu en uzakta sandıklarımızdır. Hata yapmak pahasına da olsa denemek ve pes etmemek başarının temelidir.

Çoğu zaman, hatalardan o kadar korkar, onların üzerimizde yarattığı baskıya o kadar boyun eğeriz ki, hata yapmaktansa hiçbir şey yapmamayı yeğleriz. İşte bu noktada, eylemi başarıyla gerçekleştiren kişi olmaktan çıkar, izleyiciye dönüşürüz.

Oysa hatalar, çok iyi öğretmenlerdir. Üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin, hataların öğrettiklerini unutmayız. Hataları eli kırbaçlı cezalandırıcılar olarak görmek, onların değerli katkılarından vazgeçmeyi seçmektir. Başaranların ortak özelliği hatadan korkmadan ilerleyebilmeleri ve çok hata yapsalar bile aynı hatayı tekrar etmemeleridir. Hatalar, başarmak için yola çıktığımızın ve yakında başaracağımızın kanıtlarıdır. 

Hatalarınızı kucaklamaya hazır mısınız?


Değişebilen İnsan

‘Hayatın tam merkezinde ne var?’ sorusunun cevabı herkese göre değişir değil mi? 

Aslında HAYIR. 

Hepimiz hayatlarımızın merkezine birbirinden farklı şeyler koyduğumuz konusunda hemfikiriz. Peki, tüm hayatımız boyunca o merkezdeki ‘şey’ aynı mı kalıyor? Kesinlikle HAYIR. 

Bazen ihtiyaç, beklenti ve zorunluluklarımız o kadar ani değişiyor ki; hayatımızın merkezinin aynı kalması mümkün olamıyor. 

Öyleyse, şöyle diyebilir miyiz? Hepimizin hayatının merkezi, sürekli değişiyor. Kocaman bir EVET. 

‘Hayatın tam merkezinde DEĞİŞİM var’ dediğimizde herkes için DEĞİŞMEYECEK olan o doğru yanıtı da vermiş olacağız. 

Ve biz, hayatımızın tam merkezinde olan o değişimden korkabiliyoruz. Eskiye sımsıkı sarılıyor, iyi mi yoksa kötü mü diye sorgulamayı çoktan bıraktığımız alışkanlıklarımızı korumak adına değişime direnç gösteriyoruz. Korkusuzca değişimle ilerlemeyi başardığımızda ise kendi hayatlarımızın merkezinde, uyumlu ve gelişime açık insanlar oluyoruz. Bunun için küçük bir adım atmak yetecek. 

O adımı hemen şimdi atmaya var mısınız?


Dirençli İnsan Dirençli Şirket (Resillience)

Doğada, engelle karşılaşınca ilerlemekten tamamen vazgeçen bir şeyle karşılaşma ihtimalimiz nedir? Sıfır. Bir nehir, yolunda ilerlerken önüne çıkan kaya yüzünden akmaktan vazgeçiyor mu? Hayır, kayanın sağından ve solundan, belki daha düşük bir hızla ama ilerlemeyi sürdürüyor. Ya da bir ağaç, fırtınada dalını kaybedince yaşamayı ya da uzamayı hepten bırakıyor mu? Hayır, köklerini daha da sıkı bağlıyor toprağa. Nehir ilerlemenin, ağaç hayatta kalmanın bir yolunu buluyor. Peki biz ne yapıyoruz? 

Önümüze çıkan engeller, modern zamanların dayattığı yenilikler, peşimizi bırakmayan güncellemeler karşısında nasıl davranıyoruz? Bazen pes ediyor, suçu ya kendimize ya da koşullara atıyor, kişi ya da kurum olarak başarısızlıkla yüzleşmenin alternatif yollarını arıyoruz. 

Aslında nasıl davranmamız gerektiğine gelince ise cevap belli, doğamıza uygun davranmalıyız! Değişen durumlar karşısında kendimizi ya da kurumu yeni duruma uyumlu hale getirmeli, kişisel ya da kurumsal hedeflerimize giden yolda karşımıza çıkan engel görünümlü armağanlara uygun çözümler geliştirmeliyiz. Geliştirebiliriz. Çünkü bu zaten potansiyelimizde var. 

Potansiyelinizle tanışmaya, kırılmak yerine esnemeye hazır mısınız?


Hikayelerin Gücü

Birbirimizden son derece farklıyız. Her birimiz kendi zihinsel dünyamızı bir diğerine aktarmak istiyoruz. Bu, insanlığın tarihi ne kadar eskiyse o kadar eski bir ihtiyaç. 

Eğer olup biteni, olması gerektiğini düşündüklerimizi ve kendimize ait zihinsel dünyalarımızı birbirimize aktarmaya ihtiyaç duymasaydık, tarih diye bir şey olmazdı. Tarihi var eden hikayelerdi, kuvvetli hikayeler hayatta kalırken, anlatılmayan ya da zayıf olan hikayeler unutuldu. 

Hikayeler hala aynı kriterler üzerinden ilerliyor ya da eleniyorlar. Sizin hikayeniz kuvvetli mi? 

Bir elmayı, daha önce hiç elma görmemiş ve tatmamış birine ‘bana anlatılan bu meyveyi KESİNLİKLE görmeliyim!’ dedirtecek şekilde anlatabilir misiniz? Anlatmalısınız. En azından mutlaka denemelisiniz. 

Çünkü doğru hikayeleri doğru zamanda paylaşmak ya da o an gelişen duruma uygun bir senaryo kurgulayabilmek bizi hem kariyer alanında hem de sosyal alanda son derece etkili kılabilir. Eğer fikirlerimizin ve hedeflerimizin hikayesini etkili şekilde anlatabilirsek, duyguları harekete geçirebiliriz. Akıllarda kalırız ve belki de değişimin anahtarı oluruz. 

Hikayelerin gücünü deneyimlemeye hazır mısınız?


İkna İnce İştir

İknayı ince iş yapan, özünde duyguları harekete geçirmenin olmasıdır. Yönetilmesi gereken ikna süreçleri bazen sadece kendimizi iknayı kapsarken, bazen toplumsal olabilir. Ve en güzeli, iknanın geliştirilebilen bir yetkinlik olmasıdır. 

Örneğin; 

  • İkna için iyi bir ön hazırlık ile süreç oldukça kolay hale gelebilir. 
  • Ortak faydaların ön plana çıkarılması itirazları azaltabilir.
  • En içinden çıkılmaz gibi görünen durumlarda beklenmeyeni gerçekleştirmek çok iyi sonuçlar elde etmemizi sağlayabilir. 

Duyguları harekete geçirmeye hazır mısınız? 


Müşteri Aslında Ne İster?

Biz müşterilerimizin mutlu olmasını istiyoruz. Onlara sunduğumuz hizmetin her yönden 

-ihtiyacı karşılamasını

-değer ve kalite sunmasını

müşterilerimizi her açıdan iyi hissettirmesini istiyoruz. Ve elbette, onları tekrar görmeyi ve onlarla güçlü bir bağ kurmayı istiyoruz. Müşterilerimiz yoksa, biz de yokuz. 

Peki ya müşterilerimiz ne istiyor? 

Birbirinden son derece farklı olan, bambaşka ihtiyaçlarla bizi tercih eden müşterilerimizi nasıl anlayacağız? 

İsteklerini nasıl karşılayacağız? 

Bu soruları yanıtlamayı başarmak çok önemli.

Çünkü müşterilerin isteklerini bildiğimizde, ihtiyaç duydukları hizmetin yanında değerli hissetmelerini de sağlarız. Ve müşterilerimizle kurduğumuz kuvvetli bağları, sunduğumuz hizmetin kalitesi kadar isteklerin karşılanmasına da borçluyuzdur. 

Müşteri ile kurulan iletişimin kalitesi, müşteri sadakatinin yapı taşıdır. Ürün ve hizmet kalitesinden nasıl ödün vermiyorsak, iletişimin kalitesinden de ödün veremeyiz. 


Öğüt Değil Geri Bildirim!

Öğüt vermek, karşı tarafa kötü hissettirir. Niyetimiz son derece iyi de olsa, öğüt verdiğimizde karşı tarafa üstten bakan bir tavırla yaklaşmış ve öğrenmeyi talep etmediği şeyleri öğretmiş oluruz.

Kendi kararlarımızı vermek ve kişisel özgürlüğümüzü korumak istediğimiz için, öğütleri ‘iyi öneriler’ olarak değil, alanımıza yapılan tehditler olarak algılamaya daha yatkınız.

Geri bildirimde ise bir taraf diğer tarafa bir şey öğretme çabasında görünmez. Çünkü öğüdün aksine geri bildirim kişisel alana değil durum ve olaya odaklanır. 

Değişime yönelik direnç, geri bildirimle azalacaktır.

İletişim öğüt ile sekteye uğramayacak, geri bildirimle akışta kalacaktır. 


Öz Motivasyonu Canlı Tutmak

Her gün en az bir sorun çözüyoruz. Ortaya çıkan yeni sorunların nasıl çözülebileceğini bulmaya çalışıyoruz. Kontrol etmek için deli gibi uğraşsak da kontrolün elimizden gittiğine tanık olabiliyoruz. 

Size bir haber, yaşadığımız problemlerin ve ilerde karşılaşacağımız sorunların tamamı, daha önce başkaları tarafından deneyimlendi. Ve çözüldü.  

Sorunları, değişiklikleri, asla alışamayacağımızı düşündüğümüz yeni durumları kesinlikle halledeceğiz. Hepsi çözülecek. Tüm yapılması gereken işler bitecek. Her şey bir noktada bizi iyi ya da kötü hissettirerek tamamlanacak. Küçük bir şartla. ‘Harekete geçersek.’ 

Harekete geçmek için içimizdeki motivasyonu ve onu canlı tutmanın bir yolunu da bulmamız gerekiyor. O zaman ilk adımı atalım, hemen şimdi harekete geçelim. Her gün aynı kuvvette yapamasak da, her gün öz motivasyonumuz için harekete geçelim. 


Satış Eğlenceli Bir İştir!

Satışı eğlenceli kılan asıl şeylerden biri, karşı tarafı doğru anlayıp, doğru yönlendirerek ihtiyacını karşılamasına aracı olabilmektir. Ve bu, sanılanın aksine hiç de zor değildir. 

Eğer başarılı bir satışın ana koşullarını doğru uyguladıysanız, 

örneğin; satışını yaptığınız ürün ya da hizmeti en ince detayına kadar biliyorsanız, her müşterinin farklı bir motivasyonla satın alma kararı verdiğinin bilincinde iseniz; satış sizin için zorluğu değil eğlenceyi temsil edebilir. 

Satış, her an hayatımızda. 

Her gün bir şeyler alıyoruz. 

Satışçı olduğumuz kadar müşteriyiz de. 

Hayatın büyük bir kısmını kaplayan bu alana dair yeteneklerimizi geliştirmek, bir uzmanlık edinmekten çok daha fazlasını ifade ediyor.

İyi bir satışçı olduğunuzda, iyi bir iletişimci de olursunuz. 

İletişim, insan olma deneyiminin ayrılmaz parçasıdır. 

Hayatın her alanında işe yarayacak ve satışı eğlenceli bir işe dönüştürecek bilgileri kendinize katmaya var mısınız? 


Takım Olarak Başaranlar

İyi bir takım olmanın gücü yüksektir. Bunu hepimiz biliyoruz. Hepimiz, iyi takımlara, birlikte kazanılan başarılara, iyi bir takımın vazgeçilmez üyesi olma fikrine hayranlık duyarız. 

Ama bazen pratikte, kişisel ihtiyaç ve beklentiler takım ruhunun önüne geçebilir. Problemlerin çözümüne odaklanmak yerini o problemler için suçlu aramaya bırakabilir. Güven ortamı gruplaşmalar ve dışlamalar ile bozulabilir. Açık iletişim ima ve dedikodular yüzünden sekteye uğrayabilir. 

Başaran bir takım olduğunuzda ise, iş bölümü ve yardımlaşma doğal olarak gelişir, takımın çıkarı bireyin çıkarından önemli ve önceliklidir. Hatalara, öğreti gözüyle bakılır. İletişim kuvvetli ve şeffaftır.

Başaran bir takım olarak zevkle çalışmaya, başarıları birlikte kutlamaya var mısınız?


Talih Cesareti Olanları Daha Çok Sever

Talih cesareti olanları daha çok sever. Başarı da öyle. Hatta cesaretiniz varsa, talih ve başarının da yardımıyla, tarihin sizi yazması da mümkündür. İhtiyacınız olan cesaret, harekete geçme cesaretidir. Eğer köşede durur üstelik bir de harekete geçenleri eleştirirseniz talihin yüzünüze gülmesini beklemek boş bir umut olabilir. 

Sırf başarısız olmaktan ve eleştirilmekten korktuğumuz için harekete geçmediğimiz her an, başarıdan da uzaklaşıyoruz. Düşmemek için ayağa kalkmıyor, ayaktakilerin ilerlemesini talihlerinin büyüklüğüne bağlıyoruz. Oysa, ayaktakilerin başarısının arkasında talih değil düşmeyi göze almak vardır.

İlerlemek, başarmak ve aslında en önemlisi anlamlı yaşamak için eyleme geçme cesaretini göstermemiz gerekiyor. Tüm engellere ve hatta sonuç alamama ihtimaline karşı da olsa denememiz gerekiyor. 

Zaman, denerken de denemezken de aynı hızda akıyor. Deneyenin başarma ihtimali varken denemeyen o ihtimali de ortadan kaldırıyor. Siz hangi tarafta olmayı seçiyorsunuz?

speaker
MEHMET AUF Business Influencer

Sosyal Medya Projeleri

Sosyal medya platformlarında; markanızın pazarlama stratejisine, imajına ve iletişim hedeflerine uygun, alanında uzman influencer seçimi yaparak, başarılı sosyal medya projeleri gerçekleştirebilir ve dijital dünyanın kanaat önderlerinin gücünden faydalanarak etkili iletişim çalışmaları yürütebilirsiniz.

Konuşmacımız pazarlama iletişim stratejinize uygun projelerde yer alarak sosyal medya platformları aracılığıyla hedef kitlenize erişebilir, aynı zamanda markanızın geliştirdiği mevcut kampanyanın tanıtımına/duyurusuna destek olabilir. Konuşmacımız ile birlikte gerçekleştireceğiniz sosyal medya projelerinde daha fazla kişiye ulaşarak etkili bir sosyal medya projesi yürütülmesini mümkün kılabilirsiniz.

Stüdyo Projeleri

Alanında uzman ve fikir lideri olarak kabul edilen influencer konuşmacımız ile, profesyonel ekipmanlar aracılığıyla stüdyo ortamında gerçekleştirilen projeler kurgulayarak, hedef kitle nezdinde markanızın bilinirliğinin ve güvenilirliğinin artmasını sağlayabilirsiniz.

Konuşmacımız, benzersiz içerik ve etkileyici konuşmalarıyla markanıza ve ilgili hedef kitlenize video konferans ve/veya canlı yayın teknolojisini kullanarak; bir stüdyo ortamında, tema ve içeriği önceden tasarlanmış projelerde yer alabilir, uzmanlık alanlarıyla ilgili bilgi ve deneyimlerini izleyenleri ve dinleyenleri ile paylaşabilir.

Canlı Moderasyon

Uzman bir moderatör tarafından yönetilen projelerde moderatörün yetkinliği, program ve yayın akışı doğrultusunda mevcut olan içeriklerin belirlenmesi, akışın yönlendirilmesi ve başarılı bir şekilde yönetilmesi performansı olumlu yönde etkilemektedir.

Konuşmacımız, planlanan içerik akışı doğrultusunda ve uzmanlığı çerçevesinde, tartışılması hedeflenen konuların, etkili bir şekilde konuşulmasını sağlayarak, zaman yönetimi ile birlikte içerik akışını organize edebilir. Aynı zamanda sözlü iletişim yeteneği ve hitabet gücü sayesinde konuşmacımızı canlı gerçekleşecek etkinliklerinizde ‘uzman konuşmacı’ olarak konumlandırabilirsiniz.

YouTube Projeleri

Sosyal medya platformlarının en güçlüleri arasında yer alan YouTube; dijital dünyada en çok tercih edilen, en ses getiren ve hedef kitle etkileşimini güçlendirmeye yönelik iletişim çalışmalarının en sık yürütüldüğü platformlardan biri olarak varlığını sürdürmektedir.

Hayata geçirilecek YouTube projelerinde dijital mecralardaki etkileşimi güçlü olan konuşmacımız ile uzmanlık ve çalışma alanları çerçevesinde markanıza özel özgün içerikler oluşturabilir, YouTube’a özel içeriğe sahip video serileri kurgulayabilir ve uzman görüşünü hedef kitle ile paylaşmak için ihtiyaca uygun içerikle tasarlanmış ve teması önceden belirlenmiş video serileri yaratabilirsiniz.

Podcast Projeleri

Markanızın ve hedef kitlenizin ilgi duyduğu konularda herhangi bir ekrana bağlı kalmadan uzman görüşüne erişmesini, ilham almasını ve keyifli vakit geçirmesini sağlayan podcast serileri ile birbirinden farklı platformlarda sesli yayınlar oluşturabilirsiniz.

Çok sayıdaki dijital kullanıcının ilgisini çeken ve giderek daha da popülerleşen bu mecrada yer alarak, alanında uzman konuşmacımız ile iletişim stratejinizi en iyi şekilde eşleştirerek doğru hedef kitleye ulaşabilirsiniz.

Marka Elçiliği Projeleri

Marka elçileri; marka ile hedef kitle arasındaki iletişimi canlı tutarak markanın referansı olma görevini üstlenir. Üstlenilen bu referansın odağında marka elçiliği; iletişim hedeflerine ulaşmak isteyen markalar için olmazsa olmaz bir pazarlama stratejisidir.

Markanızın imajını ve itibarını güçlendirecek, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtıp tavsiye ederek marka ile hedef kitle arasında uzun süreli anlamlı bağlar yaratacak, bunu sağlarken de hedef kitlenin güvenle markayı tercih etmesini mümkün kılacak konuşmacımız marka elçisi olarak dijital projelerinizde konumlandırabilir ve uzun soluklu iletişim çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

Kitap & Makale Projeleri

Kurum ya da markanızla ilgili konularda, yöneticilere, beyaz yaka çalışanlara ya da tüketici kitlenize (yetişkin/çocuk) yönelik yazılı içerikler (blog yazısı, makale, kitap vb.) oluşturmak için konuşmacımızın araştırmacı kişiliğinden, uzmanlığından, bilgisinden, özgün ve güçlü kaleminden yararlanabilirsiniz.

Konuşmacımız ile çok farklı ve özel içeriğe sahip kitap & makale projeleri oluşturabilir ve ihtiyaca uygun içerikle tasarlanmış, konusu ve teması önceden belirlenmiş özel kitap ve makaleleri hedef kitleniz ile paylaşabilirsiniz.

speaker
MEHMET AUF Masters of Ceremony

Mehmet Auf, uzmanlık alanlarından ve profesyonel deneyiminden hareketle online ve fiziksel olarak gerçekleşen tüm programlarda etkin bir moderasyon sağlamakta ve program süresi boyunca dinleyicilerin ilgisini canlı tutarak etkinliğe değer katacak bir akış sunumu gerçekleştirmektedir.

speaker
MEHMET AUF Deneyim Odaklı & Eğlenceli Çözümler - 1

Mehmet Auf ile Hayatın Ritmi Müzikli Business Show

Takım çalışması ve biz bilinci, iletişim, başarı ve müşteri odaklılık, değerler, kişisel motivasyon, değişim ve yenilikçilik gibi çok geniş yelpazedeki konular; tanınmış bir konuşmacı ve orkestra üyelerinin mizansenleri ile sunulabilir mi? Neden olmasın? İşte çalışanların hem eğlenip hem de farkındalık sağlayacağı, şimdiye kadar hiç izlenmemiş bir formatta bilgi edinip yüksek motivasyon kazanacakları dünyada benzeri olmayan müzikli business show: Hayatın Ritmi!

En büyük hedefimiz farklı pencerelerden bakarak sizleri şaşırtmak, şaşırtırken eğlendirmek, eğlendirerek motive etmek ve geliştirmek. Bunu nasıl mı yapacağız? Müzik ve mesajları birleştirirken unutulmaz anlar yaşatarak. Dilerseniz ürün veya hizmet lansmanlarında, bayi veya dönem toplantılarında, yöneticilerinizi bir araya getirdiğinizde veya çalışanları bir araya getirerek takım ruhunu arttırmak istediğinizde canlı performanslar, konseptler ve sizin için tasarlanmış yöntemler ile değil, çalışanlarınızın hayatına etkileyici şekilde dokunarak; kısacası kritik anlarda güveneceğiniz bir partner olarak.

Davranış Bilimleri Uzmanı, Senarist, Aktör ve aynı zamanda Motivasyon Konuşmacısı olan Mehmet Auf’un geliştirmiş olduğu Hayatın Ritmi  Müzikli Business Show; iş dünyasının yoğun, stresli ve rekabetçi ortamında kurumlar ve çalışanları için eğlenceli, dinamik ve yenilikçi bir bakış açısı sunarak, en değerli sermaye olan “insan” için hayatı kolaylaştırıyor, renklendiriyor ve motivasyonu artırıyor. Böylece mutlu çalışanların hizmet verdiği mutlu müşteriler ile kurumunuzun başarısı artıyor.

Mehmet Auf’un oldukça yeni nesil ve her gruptan katılımcının ilgisini çekebilecek bir sunum tarzı bulunmaktadır. Kendisi tam bir “storyteller”dır ve en önemli farkı konuşmalarında etkileşim olması, anlattığı hikâyelere katılımcıları da mutlaka katıyor olmasıdır. Anlatmış olduğu hikâyeler basit ama etkili mesajlara sahip ve yetişkin öğrenmesindeki özdeşleşebilmek kavramının en kapsamlı bir sunumudur.

Hayatın Ritmi | Başarı

  • Kişisel başarıda hedeflerin rolü
  • Başarıda takım oyuncusu olmanın önemi
  • Engeller karşısında takınılan tutum
  • Sürekli gelişimi hayat amacı haline getirmek

Hayatın Ritmi | İletişim

  • İletişimin yaşamdaki önemi
  • Uyum sağlayabilmek ve iletişim kazalarını en aza indirebilmek
  • Empati kurabilme çabası
  • İmalı konuşmak yerine açık iletişim
  • Zor durumlarla yüzleşebilme becerisi

Hayatın Ritmi | Gerçek Takımlar

  • Takım olma adımlarının farkına varmak
  • Görev dağılımı ve işini en iyi şekilde yapmanın önemi
  • Takım içinde ortaya çıkan problemleri etkin yollarla çözebilmek
  • Birlik için hareket etmek ve motivasyonu sürekli yüksek tutmak

Hayatın Ritmi | Değişim

  • Değişimden neden korkmamalıyız?
  • Değişime en hızlı nasıl uyum sağlarız?
  • Değişime nasıl katkı sağlarız?

Hayatın Ritmi | Yenilikçilik

  • Neden yenilikçi olmalıyız?
  • Yenilikçi olmak öğrenilebilir mi, nasıl?
  • Yenilikçi olmanın kişisel motivasyona etkileri

Hayatın Ritmi | İK Süreçleri

  • İşe alım ve oryantasyon
  • Eğitim faaliyetleri
  • Hedefler ve gelişim planlama
  • Performans değerlendirme
  • Rotasyon ve terfi
  • Sürekli gelişim

Hayatın Ritmi | İkna

  • İkna becerisinin hayatımızdaki önemi
  • Kirli ikna metotları
  • Doğru ikna metotları
  • İknada ezber bozma teknikleri

Hayatın Ritmi | Satış ve Müşteri İlişkileri

  • Müşteri için hazırlık
  • Müşteri ihtiyaçlarının tespiti
  • Doğru müşteri, doğru ürün, doğru zaman
  • İtirazlara başa çıkma ve ikna
  • Farklı ve zor müşterilerle iletişim ve memnuniyet sağlamak

Hayatın Ritmi | Kişisel Motivasyon

  • Kişisel motivasyonu yüksek tutmak için gerçekçi tutum sahibi olmak
  • Doğru hedeflere yönelmek, azimli, çalışkan ve odaklanmış olmak
  • Engelleri aşabilmeyi alışkanlık haline getirmek
  • Zamanını ve stresini doğru yöneterek başarı yolunda ilerlemek

Hayatın Ritmi | Çatışma Yönetimi

  • Çatışmanın kişiselleştirilmemesi
  • Çatışmaların çözüm odaklı hale getirilmesi
  • Çatışma sürecinde iletişimde dikkat edilecek konular
  • Çatışma enerjisini olumlu kullanmak
speaker
MEHMET AUF Deneyim Odaklı & Eğlenceli Çözümler - 2

Mehmet Auf ile Hayatımız Senaryo

Hayatımız Senaryo, Mehmet Auf’un; bireylerin hayatını kolaylaştırmak, kendi hayatlarının senaryosunu yazabilmek ve istedikleri gibi yönlendirebilmek için kolay uygulanabilir ipuçlarını paylaştığı yeni kitabının iş dünyasına uyarlanmış, şaşırtıcı anlatımı ile ezber bozan deneyim odaklı çözüm ve bir Business Show kurgusudur.

Mehmet Auf ile tiyatro oyuncusu Melih Yetkin birlikte sahnede yer alırlar. Mehmet Auf; eğitimin, aklın, bilimin, araştırmanın sesini temsil eder. Melih Yetkin ise katılımcının aklındaki aykırı soruları soran, şeytanın avukatlığını yapan ama sonunda ikna olup destekleyen, özünde sorgulayan katılımcıyı temsil eder. 10 ana konudan oluşan Business Show 4 (60 -75 dk. ara vermeden) ya da 6 (100 - 120 dk. ara vererek) modül seçilerek uygulanabilmektedir.

4 Modül

  • Kişisel Motivasyon - Bakış açımızı işimize yarayacak şekilde değiştirmek mümkün mü? İç ve dış motivasyon tetikliyicilerini nasıl kullanırız? Hedefsiz insan olur mu?
  • İlişki Yönetimi - İlişkileri yönetmenin amacı nedir? Hangi durumlarda ilişkilerimizi kullanabiliriz? İlişki yönetimi ne değildir?
  • Yenilikçilik ve Değişim - Değişime uyum sağlamak için neler yapmalı? Değişimden neden kaçarız? Yenilikçi olmak öğrenilebilir mi? Önemi nasıl artar? Bireysel başarı için takım oyuncusu olabilmek gerekli mi? İyi bir takım oyuncusu nasıl olunur?
  • Stres yönetimi - Sağlık her şeyin başı mıdır? Stres önlenebilir mi? Yönetilen stres başarı, huzur ve mutluluğa yardımcı olabilir mi? Fiziksel aktivitenin strese katıkısı var mıdır?

6 Modül

  • Başarı - Formülü var mı? Tesadüf müdür, fırsatları değerlendirme midir? Şansımızı nasıl arttırırız?
  • Mutluluk - Seçim midir? Formülü var mıdır?
  • İletişim - İnsan olmanın olmazsa olmazı mıdır? İyi iletişimci olmak ne gibi yararlar sağlar, kötüysen neler kaybedersin?
  • İkna Becerisi - Tanrı vergisi mi, sonradan kazanılabilir mi?, Türk tipi ikna nereye kadar başarıya götürür? Bedeli nedir? Kararlarımızı nasıl hızlandırırız?
  • Zaman Yönetimi - En kıymetli kaynağımızı optimum değerlendirmek elimizde mi? Zaman kazanmak olası mı? İnsanlığın problemi: Ertelemek
  • Kişisel Motivasyon - Bakış açımızı işimize yarayacak şekilde değiştirmek mümkün mü? İç ve dış motivasyon tetikliyicilerini nasıl kullanırız? Hedefsiz insan olur mu?
speaker
MEHMET AUF Deneyim Odaklı & Eğlenceli Çözümler - 3

Mehmet Auf ile Orkestralı Business Show - Müşteri Ne İster?

Müşterilerimizi çok seviyoruz, onlar olmadan bizim de olamayacağımızı tartışmasız kabul etmiş durumdayız. Bu durumda, müşterilerimizin tam olarak ne istediklerini bilmek işimizi kolaylaştırırdı, öyle değil mi?

Biz de bu yaklaşımdan yola çıkarak, işimizi önce ‘insan’ olarak tanımlayıp, müşterilerimizin bizlerden neler bekleyebileceklerini anlatmaya başladık.

Hikayemizi müşterilerini memnun etmek için doğru müziği, doğru zamanda, doğru müşteriye, doğru tempoyla çalmaya çalışan orkestramız üyelerinin yaşadıklarıyla anlattık.

Hikayemiz işini sahiplenen, ürün ve hizmetini çok iyi bilen, dürüst, güvenilir, yenilikçi, müşteriyle kurduğu iletişimde özenli çalışanların varlığının nasıl fark yaratabileceğini örneklerle anlatıyor.

Müşteri ihtiyaçlarını en doğru şekilde anlayıp, onlara danışmanlık yaparak en uygun ürün ve hizmeti sunmanın öneminden, müşteri şikayet ve önerilerini nasıl yönetebileceğimize kadar örnekleri sizlerle paylaştık.

Bütün duyulara dokunmaya çalışan orkestralı business show’umuz ‘Müşteri ne ister?’ huzurlarınızda…

En büyük hedefimiz farklı pencerelerden bakarak sizleri şaşırtmak, şaşırtırken eğlendirmek, eğlendirerek motive etmek ve geliştirmek. Bunu nasıl mı yapacağız? Müzik ve mesajları birleştirirken unutulmaz anlar yaşatarak. Dilerseniz ürün veya hizmet lansmanlarında, bayi veya dönem toplantılarında, yöneticilerinizi biraraya getirdiğinizde veya çalışanları biraraya getirerek takım ruhunu arttırmak istediğinizde canlı performanslar, konseptler ve sizin için tasarlanmış yöntemler ile değil, çalışanlarınızın hayatına etkileyici şekilde dokunarak; kısacası kritik anlarda güveneceğiniz bir partner olarak.

Davranış Bilimleri Uzmanı, Senarist, Aktör ve aynı zamanda Motivasyon Konuşmacısı olan Mehmet Auf’un geliştirmiş olduğu Müşteri Ne İster – Orkestralı Business Show; iş dünyasının yoğun, stresli ve rekabetçi ortamında kurumlar ve çalışanları için eğlenceli, dinamik ve yenilikçi bir bakış açısı sunarak, en değerli sermaye olan “insan” için hayatı kolaylaştırıyor, renklendiriyor ve motivasyonu arttırıyor.

speaker
MEHMET AUF Deneyim Odaklı & Eğlenceli Çözümler - 4

Mehmet Auf Trio ile İşin Tadı Tuzu

İş dünyasında sıkılıkla üzerinde durulan kavramların hikayeleştirilerek anlatıldığı ve kurum beklentilerine göre içeriğinin esnek olarak değişebildiği etkileşimli, eğlenceli ve mesajların akılda kaldığı bir şovdur.

Hikaye Mehmet Auf’un, Tıp öğrenimini yarıda bırakarak müzisyen olabilmek için küçük bir grup kuran kuzeninin klarnetçi oğluna  başarılı olması için destek vermesi üzerine kuruludur. Grupta ayrıca yıllardır müzik işinde olan bıkkın, şikayetçi ve gelişime direnen bir ritim ustası da vardır.

Hevesli ama deneyimsiz Sefa ile yılların müzisyeni isteksiz Melih’in işte yaşadıkları durumların hepsi Mehmet Auf’un düzeltmek üzere yardımcı olmaya çalıştığı konulardır.

Bu konuların arasında alışkanlıklar, esneklik, çözüm odaklılık, dayanıklılık, motivasyon, sürekli iletişim, takım ruhu, inovasyon, liderlik, çatışma çözümleme ve müzakere bazılarıdır.

Melih işi bilmesine rağmen düşük motivasyonu, takım ruhuna aykırı davranışları, gelişim konusunda çaba göstermemesi, değişime direnmesi ve sadece günü idare edebilmek amaçlı tavırlarıyla performansı düşürmektedir.

Sefa ise tanınmak için yüksek motivasyona sahip olmasına rağmen gerçekçi olmayan hedefler peşinde koşan aceleci, kurallara uyma konusunda isteksiz ve direncini kolay yitiren bir karakterdir.

Bu zıt karakterde ikilinin en düşük ortak paydaları hayatlarını devam ettirmek için çalışmak zorunda olmalarıdır.

Yaşanan durumlarla ilgili olarak Mehmet Auf’tan duyduklarını işe uyarlamaya çalışırlar ve şovun devamında gelişim yolunda yararlı adımlar atarlar.

Bu performansın amacı şirketler tarafından verilmek istenen mesajların sahnedeki karakterler vasıtasıyla eğlenceli bir şekilde anlatılması ve farkındalık sağlanarak akılda kalıcılığı arttırmasıdır.

MEHMET AUF
MEHMET AUF Kimdir?

‘İknanın özü; duyguları harekete geçirmektir.’

Mehmet Auf, O.D.T.Ü Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra, akademik çalışmalarına devam etmiş California Polytechnic State University, Faculty Of Environmental Sciences bölümünde Yapay Zeka konusunda yüksek lisans yapmıştır.

Türkiye’ye dönüşünde de akademik çalışmalarına devam eden Mehmet Auf O.D.T.Ü İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümünde MBA yapmıştır.

Kariyerine O.D.T.Ü İşletme Bölümünde öğretim görevlisi olarak başlayan Mehmet Auf daha sonra Bilkent Üniversitesinde de benzer görevde bulunmuştur. ODTÜ ve Bilkent Üniversitelerinde ders vermeye devam ederken bir süre Toplu Konut İdaresinde Başkan Danışmanı olarak görev almıştır.

Çok yönlü kişiliğini iş yaşamına da yansıtan Mehmet Auf çeşitli özel sektör kuruluşlarında üst düzey yöneticilik ve yönetici ortaklıklarda bulunmuş ve 1994 yılından itibaren kariyerini eğitim ve danışmanlık alanında geliştirmeye karar vermiştir. Kariyeri boyunca 200,000’den fazla katılımcıya davranış bilimleri konusunda eğitim veren halen konuşmacı ve danışman olarak faaliyetlerine devam etmekte olan Mehmet Auf aynı zamanda;

“Çocuklar Duymasın”, “En Son Babalar Duyar” dizilerinde senaryo danışmanı, senarist ve oyuncu olarak görev almıştır.

NTV Radyo’da ”İnsana Dair” adlı konusunda uzman kişilerin katıldığı sohbet programını da hazırlayıp sunmuştur.

TV8’de yayınlanan ”Kadın Her Zaman Haklıdır’‘ projesinde senarist ve yapımcı olarak görev alımıştır.

2008 yılında TRT Radyo 1’de ”Başarı Yolu” adlı programı hazırlayıp sunmuştur.

2009 yılında TRT Radyo 1’de ”Gençlere Özel” isimli kişisel gelişim ve müzik programını hazırlayıp sunmuştur.

TRT 2 de yayınlanan ”Şeytanın Avukatları” adlı eğitim ve kültür programını Murat Toktamışoğlu ile birlikte hazırlamış ve sunmuştur.

Radyo ODTÜ’de yayınlanan ”Şeytanın Avukatları” adlı eğitim ve kültür programını yine Murat Toktamışoğlu ile birlikte hazırlamış ve sunmuştur.

2011 yılında Fenomen Prodüksiyon ve Organizasyon’un kurucu ortağı olmuştur. Fenomen Stüdyo’larında digital medya için içerik üretimine o günden beri devam etmektedir.

Edindiği bu deneyimi eğitim sektörüne taşıyan Mehmet Auf, Türkiye’de kurumların ihtiyaçlarına özel eğitim filmleri yapımında öncü olmuş, bugüne kadar 200’ün üzerinde kurum için eğitim, gelişim ve kurumsal değerler filmleri hazırlamıştır.

Gelişimin son olmadığına samimiyetle inanan Auf, halen Hacettepe Üniversitesi İşletme Bölümü’nde Doktora öğrencisidir.

Mehmet Auf’un, 2018 yılında yayınlanan ‘Aç Kapa Düzelir’, 2016’da yayınlanan ‘Kişisel Bağımsızlık Bildirgesi’ , 2015’de ‘İknanın İncelikleri’, 2014’te ‘Hayatımız Senaryo’ ve 2002’de Murat Toktamışoğlu ile yazdığı ‘Kötü Yöneticinin El Kitabı’ adlı kitapları bulunmaktadır.

MEHMET AUF kurumunuza ilham vermek için hazır!
Farklı çözümleri ile davet etmek için:

Formu Doldurun

Bize +90 212 401 35 45 numaralı telefondan ulaşabilir veya info@speakeragency.com.tr mail adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

mikrofon arkaplan
Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.