Kriz Döneminde Satış Stratejisi Oluşturmak

Kriz döneminde alınanlar kararlar doğrultusunda atılan adımlar satışlar üzerinde belirleyici olabilir. Her zaman uygulanan pazarlama stratejilerinden farklı bir planla yola çıkmak, kriz dönemlerini konforlu geçirebilmeye imkan tanır.

13 Ocak 2022 ・ Yazan: Speaker Agency

Küresel olarak yaşanan koronavirüs pandemisi ve beraberinde ekonomik sorunlar işletmeleri satış stratejilerinde değişiklikler yapmaya yönlendirdi. Krizler işletmeler üzerinde olumsuz etkiler oluşturur. Bu olumsuz etkilerin sonuçlarını değiştirmek ise kritik kararlarla mümkün olabilir. Bu nedenle de kriz dönemlerinde etkili bir satış stratejisi oluşturmak büyük önem taşır.

Kriz döneminde alınanlar kararlar doğrultusunda atılan adımlar satışlar üzerinde belirleyici olabilir. Her zaman uygulanan pazarlama stratejilerinden farklı bir planla yola çıkmak, kriz dönemlerini konforlu geçirebilmeye imkan tanır.

Satış Nedir, Nasıl Yapılır?

Satış, satıcı ile alıcı arasında bir ürün veya hizmetin belli bir bedel karşılığında el değiştirmesi olarak tanımlanabilir. Sunulan ürün veya hizmet müşterinin karar vermesi için algı oluşturmaya yönelik reklamlar ile daha cazip hale getirilebilir.

Satışta çalışan kişilerin pozitif tutumlu, insan ilişkileri kuvvetli ve güvenilir olmaları daha başarılı bir satış deneyimi sunmaya yardımcı olur. Amaç ürün veya hizmeti uygun satış teknikleri ile müşteriye ulaştırmaktır. Başarılı bir satış için süreci için aşamalar şöyle özetlenebilir:

  • Potansiyel müşterilerin belirlenmesi için araştırma
  • Hazırlık süreci
  • Keşif (Talep edilen ürünlerin değerlendirilmesi)
  • Ürünün veya hizmetin sunumunun yapılması
  • Müşteri itirazlarının değerlendirilmesi ve satışın kapatılması

Kriz Döneminde Satış Stratejisi Oluşturmak

Satış teknikleri yaşanan sağlık krizi ve ekonomik dalgalanmalardan fazlasıyla etkilendi. Bu durum müşteri memnuniyetini göz önünde bulundurarak stratejik çalışmalara yön vermeyi gerekli kılıyor. Bu nedenle de ürünün ya da hizmetin pazarlanmasına yönelik planlamalar yaparken, müşterinin isteklerini ve beklentilerini karşılamaya öncelikli odaklanabilirsiniz.

Günümüzde online satış için potansiyel müşterilere doğru satış taktikleri ile ulaşmak ve onları ikna etmeye çalışmak önem taşıyor. Satış stratejisi oluştururken önceden planlanmış olan pazarlama ve satış örnekleri incelenebilir. İşletmelerin hazırladıkları kampanyalar değerlendirilebilir ve kriz dönemi satış stratejileri bu kampanyalar doğrultusunda hazırlanabilir. Özellikle diğer firmaların başarısız denemelerinden yola çıkarak yöntemleri geliştirmek önemli olabilir.

Online Satış Teknikleri Neden Önemli?

Online satış stratejileri geliştirmek ve dijital pazarlama alanında yer almak, doğrudan hedef kitlenize ulaşmanızda rol oynar. İşletmelerin sosyal medyadan uzak bir satış sürecini takip etmeleri, potansiyel müşterilerin birçoğundan da uzak kalmaları demektir. Online satış, ürün ya da hizmetinizde vermek istediğiniz mesajı öncelik sırasına alarak potansiyel müşterilerinize sunabilme imkanını tanır. Ayrıca, dijital pazarlama işletmelere daha az maliyetle ve daha kısa bir sürede potansiyel müşterilerine ulaşmada yardımcı olur.

Online satış stratejileri geliştirirken, reklam kurgusuna dikkat edilmesi gerekir. Ürün ile ilgili görseller, müşteri ilişkilerini geliştirmek için özenle seçilmelidir. Sosyal medyada etkili ve aktif olarak paylaşılan ürünler ve hizmetler, ilgi çekici kampanyalarla daha çok müşteriye ulaştırılabilir. Satışını yaptığınız ürün ve hizmetlerin farklılıklarını vurgulayabilirsiniz. Online satış aşamasında dikkatle takip edilmesi gereken bir diğer konu da stok takibidir. Stoğu bulunmayan ürünler için satışı kapatmak, müşteri memnuniyeti üzerinde etkilidir.

Online Satış Taktikleri

Dijital satış kanallarından ürün ya da hizmet satışlarınıza fayda sağlayacak bazı yollar vardır. Olumlu etkiyi oluşturmak için izlenmesinde fayda bulunan yolları şu şekilde örneklendirebiliriz:

  • Ürünün pazar değerlendirmesi yapılarak potansiyel müşteri kitlesi belirlenir.
  • Ürün veya sunulan hizmet doğru fiyatlandırılır.
  • Ürün veya hizmetin müşteri için sağladığı faydalara odaklanılır.
  • Reklam ve tanıtımlar ilgi çekici görseller ve çarpıcı başlıklar ile desteklenir.
  • Ürün veya hizmet indirim ve kampanyalar ile müşterilere sunulur.
  • Ürün veya hizmetin deneme ürünleri müşterilere iletilebilir.

Satış yönetimi konusunda danışmanlık veren Doğan Kaşıkçı, ‘İknanın İncelikleri’ gibi satış konusunda yol gösterici kitapların yazarı Mehmet Auf, iş dünyası ve ekonomi alanının profesyonel isimlerinden Murat Erkmen ve Dr. Fatih Anıl’ın güncel gelişmeler ışığında yaptıkları iş yönetimi yönlendirmeleriyle, siz de satış stratejinizi oluştururken ihtiyaç duyabileceğiniz birçok bilgiyi keşfedebilirsiniz.

Verimli satış stratejileri oluşturma hakkında merak ettiğiniz tüm soruların yanıtları için Speaker Agency Satış Konuşmacıları ile tanışabilirsiniz.

Kelime Bulutu

  • Kriz Yönetimi

  • Satış Stratejisi