INFLUENCER BLOG İLETİŞİM
ERCÜMENT BÜYÜKŞENER

ERCÜMENT BÜYÜKŞENER

Ercüment Büyükşener Dijital Pazarlama ve İletişim Danışmanı, Öğretim Görevlisi

ERCÜMENT BÜYÜKŞENER
ERCÜMENT BÜYÜKŞENER Kimdir?

Ercüment Büyükşener, 2005 yılına kadar sektöründe öncü firmalara dijital İletişim alanında proje danışmanlığı yaptı. İnternet girişimciliğine 2006 yılında başlayan Büyükşener, SONY markasından bağımsız olarak oluşturduğu kulüp VAIO Türkiye markasını, 2007 yılında SONY Avrupa’ya kabul ettirerek, projesiyle 21 ülkeye örnek gösterildi. Girişimcilik serüveninin yanı sıra Büyükşener, 2003 yılında kurmuş olduğu Hayal Akademisi markası altında dijital iletişim alanında PR, reklam ajanslarına ve markalara Dijital İletişim ve Pazarlama, Dijital Dönüşüm, Dijital Verimlilik Danışmanlığı hizmeti veriyor. Büyükşener’in bugüne kadar Dijital İletişim Danışmanı ya da Direktörü olarak görev aldığı pek çok proje uluslararası ödüllerle buluştu. Ercüment Büyükşener 2011 - 2020 yılları arasında İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Kadir Has Üniversitesi’nde Sosyal Medya ve Dijital İletişim konularında eğitim vermiştir. Şu an aktif olarak Boğaziçi Üniversitesi BÜYEM bünyesinde gerçekleştirilen IAB Dijital Pazarlama Sertifika Programında öğretim görevlisi olarak yer almakta birlikte İş Bankası, Mey Diageo, Vitra, Philip Morris gibi birçok uluslararası şirkete Dijital Pazarlama - Dijital Marka - Blockchain & Kripto Paralar Metaverse & NFT gibi dijital dünyanın güncel konuları hakkında eğitimler ve seminerler vermektedir.

Megaphone
ERCÜMENT BÜYÜKŞENER Konuşmacı Çözümleri

speaker
ERCÜMENT BÜYÜKŞENER Konuşma Başlıkları
Yeni Nesil Marka Olmak

Seminer Tanımı

Fırsatların şekli de zemini de hızla değişiyor. Bu değişimi anlamaya çalışan marka yöneticileri, dijital ekosistem başta olmak üzere birçok yeni disiplini ve yönetim organizasyonunu kurum içinde veya dışında yapılandırmaya çalışıyorlar. Ancak bu yeni yönetim organizasyonları ve yapılanmalar tek başlarına yeterli olmuyor. Çünkü yeni dünyanın bir parçası olmak ve yeni nesil bir marka yapısına kavuşmak için fiziksel tedbirler ve aksiyonlardan daha çok fikirlerin yenilendiği ve kabul gördüğü kurumsal bir ortak akıl yaratabilmek gerekiyor.

İçeriği

●  Konuşmaya Ara Verin, Dinleyin

●  Karmaşadan Uzaklaşın, Sadeleşin

●  Markanıza Avukatlar Değil, Havariler Yaratın

●  Büyük Veriye Değil, Küçük İç Görülere Odaklanın

●  Yapıcı Değil, Yıkıcı Bir Değişimi Yönetin

●  İnsanlara Sadece Ürün ve Hizmet Değil, İlham Verin

●  Kurum Kültürünü Sabitleştirmeyin, Zenginleştirin

●  Sanayi Ekonomisinden Bilgi Ekonomisine Geçin

●  İyi Fikirlere Hemen Âşık Olmayın, Önce Onları Öldürün

●  Sosyal Bir Medya Değil Sosyal Bir Marka Yaratın

Seminer Çıktısı

Eğitimle birlikte katılımcılar dijital iletişim stratejilerinin yeni çağdaki etkilerine dair bilgi sahibi olacak, ölçümleme ve rakip analiz araçlarıyla nasıl somut sonuçlar ve verimlilik elde edilebileceğini görebilecek, nedenler ve sonuçlarla en verimli dijital iletişim stratejisinin nasıl kurulabileceğine dair farkındalık kazanabilecekler.


"Kurumsal Dijital Rehberlik Koalisyonu” Nedir? Nasıl Kurulur?

Seminer Tanımı

Kurumlar, dijital dünyada var olmaya çalışırken genelde ilgili ajans, kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarının işbirliği içerisinde ilerliyorlar. Fakat bu durum, her zaman başarıyı getirmediği gibi gerçekleşen dijital sürecin de farklı açılardan eksik kalmasına neden olabiliyor.
Bu noktada kurumlar dijital dönüşüm ve iletişim çabalarında bir “Dijital Rehberlik Koalisyonu” kurarak maksimum faydayı elde edebilir, bu alanda farklı bakış açılarına sahip olabilirler. Tabi bu beraberliğin karmaşadan ve tarafların üstünlük kurma çabasından uzak, birbirini tamamlayıcı özelliği olması en kritik noktalardan birisi.

İçeriği

●  Bu Koalisyonu Kim Kurmalı?

●  Bu Koalisyonu Kim Yönetmeli?

●  Bu Koalisyonda Kimler, Nasıl Yer Almalı?

●  Bu İş Birliği Sürecinden Nasıl Bir Çıktı Elde Edilmeli?

Seminer Çıktısı

“Dijital Rehberlik Koalisyonu” kurumların dijital çabalarında ortak aklı yakaladığı fiziksel bir oluşumdur. Bu ortak akıl dijital yaklaşımlarda farklı açılardan büyük resmi görebilmeyi ve maksimum sonucu almayı sağlar.


Dijital Vatandaş Olmak ve Dijital Vatandaşlık

Seminer Tanımı

İnternet kullanımının kitlelere yayılması, sınırları ortadan kaldırması ve büyük çoğunluğun hayatının vazgeçilmez bir parçası olması nedeniyle yaşanan bu durumun bir bağımlılık mı olduğu sorusu sıkça sorulmaya başlandı. Elbette yeni dünyanın yeni alışkanlıkları, beraberinde kritik seviyede sorunları da getirebilir. Ancak bu değişim ve dönüşüm, aslında bir bağımlılıktan daha çok yeni bir insan ve vatandaşlık kavramını da beraberinde getiriyor. Bizim odaklanmamız gereken ise sadece negatif etkiler ve tedavileri değil büyük resimde insanlığın dönüşümündeki doğru tespitleri bulmak ve evrim sürecini yönetebilmektir.

İçeriği

●  Dijital Vatandaşlığı Nasıl Boyutlandırmalıyız?

●  Dijital Erişim Boyutu

●  Dijital Ticaret Boyutu

●  Dijital İletişim Boyutu

●  Dijital Okur - Yazarlık Boyutu

●  Dijital Etik Boyutu

●  Dijital Kanun Boyutu

●  Dijital Hak & Sorumluluklar

●  Dijital Sağlık Boyutu

●  Dijital Güvenlik Boyutu

Seminer Çıktısı

Dijital iletişim kurabilen ve dijital okur/yazar olan, bilgi ve iletişim kaynaklarını kullanırken öz sorumluluklarını bilen, e-devlet uygulamalarını kullanıp, e-ticaret yapabilen, elektronik eğitim alabilen ve bu davranışlarıyla dijital mecranın etik kurallarına uyan, hak ve sorumluluklarının bilincinde olan bir dijital birey bilinci yaratmak.


Dijital İnovasyon & Dijital Düşünmek

Seminer Tanımı

Dijital İnsan - Dijital Dünya - Dijital İş başlıklarının açılımlarından oluşuyor.

İçeriği

●  Dijital Ekosistem ve İstatistiklerin İnovasyona Etkileri

●  Dijital Dönüşüm, Veri, İnovasyon

●  Dijital Vatandaşlık / Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler

●  Dijital İş Kültürü ve Ayak İzlerimiz

●  Dijital İnovasyonun Dünyanın Üretim (Kültür) Süreçlerine Etkileri

●  Dijital İnovasyonun Dünyanın Dağıtım (Network) Süreçlerine Etkileri

●  Dijital İnovasyonun Dünyanın Yönetim (Veri) Süreçlerine Etkileri

●  Bugün ve Gelecekte Dijital Cihaz Ekosistemi

●  Toplum 5.0 İnşası ve Dijital Yıkım

Seminer Çıktısı

Dijital Düşünmenin salt teknolojik ya da pazarlama odaklı bir kavram değil bireysel, toplumsal, ekonomik ve ticari boyutları içeren interdisipliner bir kültürel dönüşüm süreci olması gerektiğini içselleştirmeleri. Bu içselleştirmenin inovasyona olan katkısının anlaşılması. Dijital Düşünmenin temelini oluşturan içerik, ağ ve veri kavramlarını anlamlandırmaları ve kendi dijital iş süreçlerini bu 3 kavram çerçevesinde analiz edebilmeleri. Dijitalleşen iş yapma kültürü, bu kültürü oluşturan temel unsurlar, yarattığı organizasyonel dönüşüm, dönüşümün uygulama ve araçları ile tüm bunlar için gerekli yeni kuşak insan kaynağının temel özelliklerine ilişkin temel bir yaklaşıma sahip olmaları. Dijital Düşünme ile ilgili başarı/başarısızlık faktörlerini kavramaları ve bunları kendi iş süreçleriyle bağdaştırabilmeleri. Endüstri4.0, Nesnelerin İnterneti, Yapay Zeka ve Siber Para Sistemleri gibi yenilikçi kavramlara ilişkin bilgi sahibi olması ve bunların Dijital Düşünme süreçlerine nasıl eklemlenmesi gerektiğine ilişkin bir farkındalığa sahip olmaları beklenmektedir.


Blockchain & Kripto Para & Metaverse & NFT 101

Seminer Tanımı

Yeni iş modelleri ve alanlar sağlayan blokzincir teknolojisi, Metaverse ve NFT markalara, kurumlara ve kişilere büyük bir dönüşüm ve olanaklar yelpazesi sunuyor. Blokzincir teknolojisi,Kripto Paralar, Metaverse ve NFT konu- suna hızlı adapte olan marka ve kurumlar şimdiden verimli sonuçlar elde ederken bu dünyalara erken entegrasyon büyük önem taşıyor.

İçeriği

●  Blokzincir: Göz Ardı Edilemeyecek Bir Olgu

●  Blokzincir Markalar İçin Hangi Alan ve Fırsatları Yaratıyor?

●  Bu Ekosisteme Şimdiden Adapte Olanlar Kimler, Yöntemleri Neler?

●  Kripto Para nedir, özellikleri nelerdir?

●  Kripto Paralar ve Markalar

●  Metaverse: Üç Boyutlu Yeni Bir Dünya

●  Metaverse’ün Katmanları Neler?

●  Yeni Dünyanın Yeni Fırsat Alanları Neler?

●  Metaverse’ü Keşfeden Markalar Hangileri, Neler Yapıyorlar?

●  NFT: Sanat ve Teknoloji Ortaklığının Dönüm Noktası

●  Nelerin NFT’si Olabilir?

●  NFT Ekosisteminin Fırsatları ve Avantajları Neler?

●  Markalar ve İsimler Bu Dünyada Neler Yapıyor?

Seminer Çıktısı

Eğitimle birlikte katılımcılar Blokzincir, Metaverse ve NFT alanlarını yakından tanıyabilecek, bu alanların sağladığı yeni modelleri görebilecek ve fırsatları keşfedebilecekler. Olanaklar ve örnekler üzerinden bu yeni alanlara dair nasıl bir strateji kurulabileceğine dair farkındalık kazanacaklar. Bu alanlara hızlı adaptasyonun marka ve kurumların geleceğine nasıl etki edebileceğini görebilecekler.


Dijital İhracatta Dijital İletişim ve Dönüşüm

Eğitim Tanımı

Teknolojinin olanaklarıyla büyük bir dönüşüm yaşayan iletişim, sağladığı yeni araç ve yöntemlerle inovasyona ve verimliliğe ciddi katkı sağlıyor. Verimliliği maksimize etmenin yolu, dijital dünyanın çıktıları olan ölçümleme araçlarını doğru kullanma ve konumlandırma, rakip analizlerini bu yolla yapma ve buna uygun bir strateji geliştirmekten geçiyor.

İçeriği

●  Dijital İletişim Stratejisi Yeni Çağda Neden Bu Kadar Kritik?

●  En Verimli Dijital İletişim Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

●  Yeni Nesil Ölçümleme Araçları Nelerdir, Bunlardan Nasıl Verim Alınır?

●  Online Rakip Analizi Araçları Nelerdir, Bunlardan Nasıl Verim Alınır?

●  Dijital Ekosistem ve İstatistikler İnovasyonu Nasıl Etkiler?

●  Dijital İnovasyonun Dünyanın Dağıtım (Network) Süreçlerine Etkileri Neler?

Eğitim Çıktısı

Eğitimle birlikte katılımcılar dijital iletişim stratejilerinin yeni çağdaki etkilerine dair bilgi sahibi olacak, ölçümleme ve rakip analiz araçlarıyla nasıl somut sonuçlar ve verimlilik elde edilebileceğini görebilecek, nedenler ve sonuçlarla en verimli dijital iletişim stratejisinin nasıl kurulabileceğine dair farkındalık kazanabilecekler.


Dijital Pazarlama İletişimi

Eğitim Tanımı

Pazarlama iletişimi konusunda yenilikçi tüm yaklaşımların konuşulduğu; içerik, üretim, dağıtım kanalları ve yönetim stratejileri üzerine tüm pazarlama disiplinini kapsayan bir eğitimdir. Dijital süreçlerin pazarlamayı nasıl dönüştürdüğü konuşulacaktır.

İçeriği

●  Dijital İletişimin Evrimi Nasıl Gerçekleşti?

●  Dijital Vatandaşın Tanımlanması

●  Dijital Müşterinin Tanımlanması ve Takibi

●  Kitleden İletişimden Birey İletişimine Dijital Yolculuk

●  Dijital İletişim Stratejisi Nasıl Oluşturulmalı

●  Dijital İçerik Stratejisinin Kriterleri

●  Dijital İletişim Kanalları Stratejisinin Belirlenmesi

●  Online İtibar Yönetimi

●  Dijital İletişimin Yönetim Döngüsü

Eğitim Çıktısı

İletişimin yeni nesil boyutları anlaşılır hale gelmesi, dijital vatandaş ve müşterinin tanımlanma, dijital bir müşteri ile iletişim kurma ve içerik modelleri hakkında bilinçlenme, online itibar ve algı yönetimi konusunda kritik parametreler belirlenmesi sağlanacaktır.


Sosyal Medya Eğitimi

Eğitim Tanımı

Sosyal medyanın kitleleri harekete geçirmede olduğu kadar reklam alanında da ne kadar büyük öneme sahip olduğunu her geçen gün daha iyi görüyoruz. İster bilinirlik oluşturma, ister potansiyel müşterileri bulma olsun artık kendi isteğimizle hayatımıza giren akıllı cihazlar sayesinde offline reklam seçenekleri yerine akıllı cihazlarımızdan sosyal ağları kullanmaktayız. Kreatifler için ilham alınacak başarılı örneklerden, krizi fırsata çevirerek, ses getirecek düşünce yapısına kadar algoritmaların çalışma mantığını, reklam verme modellerini, data oluşturma ve bu datayı anlamlı hale getirip doğru hedef kitleleri yakalayarak doğru önermeler sunup geri dönüşüm odaklı çalışmaya kadar hayatımızın her anında fark etmeden algı çalışması yapılıyor.

İçeriği

●  Sosyal Medya Platformları ve Dinamiklerinin Anlaşılması

●  Hedef Kitleye Yönelik Etkin İçerik Oluşturma ve Yönetimi

●  Sosyal Medyada Hedeflere Yönelik Hedef Kitle Seçimi, Analizi ve Yönetimi

●  Platformlarda Reklam Oluşturma, Hedef Kitle Oluşturarak Yayınlama, Strateji Örneklerini

İnceleme

●  Sosyal Medyada Etkin Kampanya Yönetimi ve Pazarlama Yöntemleri

Eğitim Çıktısı

Eğitimle birlikte katılımcılar dijital iletişim stratejilerinin yeni çağdaki etkilerine dair bilgi sahibi olacak, ölçümleme ve rakip analiz araçlarıyla nasıl somut sonuçlar ve verimlilik elde edilebileceğini görebilecek, nedenler ve sonuçlarla en verimli dijital iletişim stratejisinin nasıl kurulabileceğine dair farkındalık kazanabilecekler.


Dijital Araçlar ve Uygulama Yöntemleri

Workshop Tanımı

Dijital ortamda kullanılan ücretli, ücretsiz tüm araçların kullanımı ve faydalarını anlatan bir eğitimdir. Sosyal medya, arama motorları gibi platformların yanı sıra bağımsız sayısal ve duygusal ölçümleme araçlarını da kapsamaktadır. Bu araçlar ile yapılabilecek işlerin tanımları ve planlaması da eğitim

içeriğine

İçeriği

●  Yeni Nesil Ölçümleme Araçları

●  Online Rakip Analizi Araçları

●  Online Takip ve Dinleme Araçları

●  Arama Motorları Araçları

●  Sosyal Ağ Araçları

●  Web Sitesi / Blog Araçları

●  Yeni Nesil İş Tanımları ve Akış Planlama

Workshop Çıktısı

İnternet üzerinde iş akışına fayda sağlayacak tüm araçlar hakkında bilgi edinilmesi, dijital araçların kullanım şekilleri ve faydalarının kavranması, analiz ve raporlama için hangi araçların kullanılacağının öğrenilmesi, dijital araçların birbirleri ile olan bağlantılarının öğrenilmesi, dijital araçların birbirleri ile olan bağlantıları öğrenilmesi, sağlanacaktır. Dijital tool’lar üzerinden katılımcılar için uygulamalı analizler üretilerek, veri anlamlandırması çalışmaları yürütülecektir. dahildir.

ERCÜMENT BÜYÜKŞENER
ERCÜMENT BÜYÜKŞENER Kimdir?

Ercüment Büyükşener, 2005 yılına kadar sektöründe öncü firmalara dijital İletişim alanında proje danışmanlığı yaptı. İnternet girişimciliğine 2006 yılında başlayan Büyükşener, SONY markasından bağımsız olarak oluşturduğu kulüp VAIO Türkiye markasını, 2007 yılında SONY Avrupa’ya kabul ettirerek, projesiyle 21 ülkeye örnek gösterildi.

Girişimcilik serüveninin yanı sıra Büyükşener, 2003 yılında kurmuş olduğu Hayal Akademisi markası altında dijital iletişim alanında PR, reklam ajanslarına ve markalara Dijital İletişim ve Pazarlama, Dijital Dönüşüm, Dijital Verimlilik Danışmanlığı hizmeti veriyor. Büyükşener’in bugüne kadar Dijital İletişim Danışmanı ya da Direktörü olarak görev aldığı pek çok proje uluslararası ödüllerle buluştu.

Ercüment Büyükşener 2011 - 2020 yılları arasında İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Kadir Has Üniversitesi’nde Sosyal Medya ve Dijital İletişim konularında eğitim vermiştir.

Şu an aktif olarak Boğaziçi Üniversitesi BÜYEM bünyesinde gerçekleştirilen IAB Dijital Pazarlama Sertifika Programında öğretim görevlisi olarak yer almakta birlikte İş Bankası, Mey Diageo, Vitra, Philip Morris gibi birçok uluslararası şirkete Dijital Pazarlama - Dijital Marka - Blockchain & Kripto Paralar Metaverse & NFT gibi dijital dünyanın güncel konuları hakkında eğitimler ve seminerler vermektedir.

ERCÜMENT BÜYÜKŞENER kurumunuza ilham vermek için hazır!
Farklı çözümleri ile davet etmek için:

Formu Doldurun

Bize +90 212 401 35 45 numaralı telefondan ulaşabilir veya info@speakeragency.com.tr mail adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

mikrofon arkaplan
Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.