Search Button
  1. »
  2. Blog
  3. »
  4. Dijital Çağın Pazarlama Stratejilerinde Çağı Yakalamak

Dijital Çağın Pazarlama Stratejilerinde Çağı Yakalamak

Gelişen ve değişen dünya düzeni, yaşam şartları, sunulan koşullar ve hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelen teknoloji ile dijital çağın tam ortasında bulunan bizler için ürünlerimizin ve hizmetlerimizin doğal tanıtım ortamı da dolayısıyla değişmiş durumda. Günümüzde artık markalar pazarlama stratejilerini dijital ortam üzerinden gerçekleştirir hale geldi. Eski yöntemlerle kıyaslandığında bu yöntem bizlere hem hız kazandırmakta hem de önümüze sunulan tercih seçeneklerini maksimum orana ulaşmakta.

Dijital ortamlarda ve bilhassa sosyal hesap mecralarında çevrim içi olan kişilere ulaşmak ve markanın, şirketin tanıtımını yapabilmek oldukça kolay hale geldi. Bu noktada aklımıza ilk gelen son dönemin pazarlama iletişimde en popüler yönlendirme biçimlerinden biri olan ‘influencer’ iletişimi olacaktır.

“Etki, etkileme” anlamına gelen influencer Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn ve YouTube gibi sosyal medya hesaplarında takipçi sayısı fazla olan kişilerin yaptığı bir çeşit ürün tanıtımıdır. Bu yöntemle şirketler hedef kitlelerini oldukça geniş tutabilirler. Influencer’lar kullanmış oldukları ürünü kısa bir video çekerek detaylı anlatmaya çalışırlar. Burada dikkat edilmesi gereken tanıtımı yapan kişinin sahip olduğu takipçi sayısı olduğu kadar influencer’a takipçilerinin güven duymasıdır.

Çok fazla bilginin, verinin dönüp durduğu sosyal medya önümüze doğru yanlış her türlü bilgiyi getirmekte ve bu durum fazlasıyla kafa karışıklığına sebebiyet vermektedir. “Bilgi çöplüğü” olarak anılan bu bilgilerden ve verilerden anlamlı olanların da çıkabileceğini göz önünde bulunduran yazılım şirketleri “Big Data” kavramını gözler önüne serdiler. Sosyal medya hesaplarımızdan yapmış olduğumuz paylaşımlar, kayıt aldığımız farklı kaynaklar, fotoğraf arşivlerimiz gibi verilerin anlamlı olanları ve işlenebilir hale getirilmesine Big Data Analytics denir.

Günümüz teknolojisinde herhangi bir tüketicinin internet üzerinde yapmış olduğu araştırma, haberleşme, satın alma, paylaşma gibi işlemlerin tümü saklanmaktadır. Bu da şirketleri, markaları doğru kaynaklara yönlendirmede kolaylık sağlamaktadır.

Peki dijital çağın pazarlama araçları, pazarlama stratejileri nelerdir; hangi yöntemler bize bu olanakları sağlar?

• Sosyal Medya Takip ve Yönetim Araçları
Bu araçlar doğrudan ya da dolaylı olarak sosyal medyanın içinde bulunan sosyal medya pazarlamacılarının kullanmış olduğu Hootsuite, Buffer, Sprout Social gibi araçlardır. Bu araçlarla sosyal medya hesaplarınızı tek bir elden yönetebilir, istatistiklerinize ulaşabilir, bütün araçlarınızı zamanlama, analiz etme gibi uygulamalarınızı gerçekleştirebilir ve paylaşabilirsiniz.

• E-Mail Pazarlama Araçları
E-maillerinizi kişiselleştirip hem mevcut müşterilerinizi elinizde tutabilir hem de mevcuda yeni müşteriler, yeni üyeler ekleyebilirsiniz. MailChimp, Constant Contact gibi uygulamalarda hazırlanmış profesyonel şablonlarından faydalanarak firmanızın kalitesini artırabilir, yine istatistiksel verilerinizi gözlemleyebilir ve mesajınızı doğru zamanlarda doğru kişilere ulaştırabilirsiniz.

• Proje Yönetim Araçları
Basecamp, Trello gibi araçlarla hem mobil cihazlarınızdan hem de sabit bilgisayarlarınız üzerinden hesaplarınızı kontrol altında tutabilir, yepyeni projeler oluşturabilir, yeni çalışma arkadaşları ekleyebilir ve onları bu uygulama üzerinden takip edebilirsiniz. Bu uygulamalara ücretsiz ulaşabileceğiniz gibi çeşitli paketlerle uygulama alanını daha da genişletebilirsiniz.

• İletişim Yönetimi Araçları
Bu araçlar sayesinde hangi kanallar üzerinden ne kadar kazanç sağladığınızı görebilir, hangi kanalları daha verimli kullanıp kullanmadığınızı ayırt edebilir, müşteri bilgilerinizi takip edip müşteri odaklı bir firma haline gelebilirsiniz. HubSpot CRM, Salesforce gibi platformlar bu noktada size yardımcı olabilir.

• Arama Motoru Odaklı Araçlar
Bu kategoriyi SEO araçları olarak adlandırmak da mümkün. Bu noktada başarılı olmak biraz da fazla içerik üretmenize bağlı olacaktır. İçerik oluşturmak ve planlamak için ise anahtar kelime araştırması, içeriği geliştirme, rekabet analizi gibi noktaları göz önünde bulundurmanız gerekir. Google AdWords, Google Trends gibi platformlar üzerinden bu hizmeti gerçekleştirebilirsiniz.

Hedef kitleniz için daha donanımlı hale gelmek, pazarlamada yaratıcılığınızı konuşturmak, kendiniz ve müşterileriniz için yeni ufuklar açabilmek hep tazelenmek ve taze kalmak adına Speaker Agency sayfasını ziyaret edebilir, Yüce Zerey, Akan Abdula, Fatoş Karahasan, Özgür Doğan, Hakan Tetik ve Aslı Şarman gibi konuşmacıların sayfalarındaki konuşma videolarını izleyebilir, ya da podcastlerini dinleyebileceğiniz gibi onları kurumunuza davet ederek ekibinizin bilgi ve vizyon seviyelerinin yükselmesine yardımcı olabilirsiniz.