AZRAN OSMAN RANI

AZRAN OSMAN RANIAirAsia CEO (2015), Naluri Kurucu ve CEO’su

Keynote & Konuşma

  • Yıkıcı İnovasyon ve Statükoya Meydan Okumak
  • Yükselen Pazarlarda Marka Yaratmak
  • İnovatif Şirket Kültürü Yaratmak
  • Şirketleri Ölçeklendirirken Liderler Yaratmak

Konuşmacı Profili

Son on yılda Kuala Lumpur’dan, Singapur’a, Hong Kong, Manila, ve Şanghay’dan Abu Dabi’ye, Sidney’den Londra’ya, Paris ve Kopenhag’dan New York’a kadar 100’den fazla programda konuşmacı olarak yer alma şansım oldu. Özel programların yanı sıra farklı konferanslarda, panellerde, şirketlerin düzenlediği etkinliklerde ve sektörel konferanslarda konuşmacı olarak yer aldım. 

Hiçbir zaman uzun vadeli bir amacım, hedefim veya bir kariyer planım olmadı. Bir yerden başlamam gerekiyordu. Karşıma çıkan her fırsatta, bütün enerjimi o konuya verip bütün vaktimi o yeni şeyi öğrenmeye harcadım. Sonraları yaptığım iş zaten kendini gösterdiği için başka fırsatlar bir şekilde beni buldu.

Bundan yirmi yıl önce biri bana demir-çelik işleme tesisinde, bir nükleer santralde, tahvil borsasında çalışacağımı veya sıfırdan bir havayolu şirketi kurup işleteceğimi, üstüne üstlük bir de seç-oyna-öde türünde bir video oyun şirketi kuracağımı söyleseydi, bunlara kesinlikle inanmazdım. ‘Ben bu fırsatların hiçbirini onların peşine düşerek elde etmedim. Zamanımı öğrenmeye, bilgi ve becerilerini başkalarıyla paylaşmaktan çekinmeyen pozitif insanlarla birlikte olmaya ve önüme çıkan her fırsata %110 çaba göstermeye adadım.

Şirket yönetimi açısından da aynı felsefeyi benimsedim. 3 ila 5 yıllık stratejik planlar ve yıllık bütçe hedefleri için endişelenmeyi bıraktım. Bugün içinde yaşadığımız dünya, geçmişten çok daha farklı bir hızla değişiyor. Yalnız gelecekte değil, yakın vadede bile ne olacağını kestirmek mümkün değil. Bu yüzden senelik bütçe planları veya stratejik planların yılda birkaç kez güncellenmesi gerekiyor. Bunlar için kaygılanmak yerine pazara sunmak istediğiniz her neyse, onu herkesten önce insanların karşısına çıkartma cesaretini gösterin. Olabildiğince fazla geri bildirim almaya çalışın, pazarı iyi dinleyin ve anlayın. Ayrıca her yeni gün uyum sağlamaya ve gelişmeye devam ederken bunu mevcut rekabet ortamında herkesten daha hızlı yapın.

Kelime Bulutu

  • Kültür

  • Liderlik

  • Vizyon ve Strateji

  • Pazarlama

  • Pazarlama ve Satış

  • Risk Yönetimi

  • Ekip Yönetimi