EMRE BAŞKAN

Emre BaşkanAzor Brand & People Solutions, Kurucu, Araştırmacı, Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Görevlisi

Keynote & Konuşma

  • Belirsizlik Ortamında İnsan
  • Yeni Dönemde Harekete Geçen Bir Kurum Yaratmak
  • Adaptasyon Zekası (Aq)
  • En Büyük Ödül, Cesaretlendirme
  • Hibrit Dönemde Takım Olabilmek: Remote Workıng As A Team, Uzaktan Takımdaşlık, Hibrit Dönemde İş Yönetimi
  • Hibrit Dönemde Liderlik: Uzaktan Liderlik
  • Hayaller ve Konfor Alanı İkilemi: Atlantik Okyanusu Geçişi
  • Neden Olmasın?

Konuşmacı Profili

Emre Başkan (Comfort Zone Master®) dünyayı konfor alanlarının dışına çıkabilenlerin değiştirebileceğine inanan, kendini kurumları ve insanları harekete geçirmeye adamış bir öğretim görevlisi, danışman, araştırmacı, girişimci ve denizci.

Saint-Joseph Lisesi’ni bitirdikten sonra Bilkent Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden yüksek onur derecesiyle mezun oldu. 2012 yılında Sabancı Üniversitesi-M.I.T. ortaklığı ile yürütülen Executive MBA programını tamamladı. Bu kapsamda, M.I.T.’nin Global Leadership and Innovation modülüne dahil oldu.

Kurumsal hayatına Anadolu Grubu’nda MT olarak başlayan Başkan, Holding bünyesinde stratejik finans, iç denetim, iş geliştirme ve insan kaynakları bölümlerinde çalıştı. Bunu takip eden süreçte de Anadolu Efes’in satış ve pazarlama direktörlüklerinde görev aldı. Kurumsal kariyeri boyunca 6 farklı disiplinde olmak üzere toplam 13 departmanda çalışma şansı bulan Başkan, bunu mültidisipliner yaklaşımını destekleyen en büyük şansı olduğuna inanıyor.

Hayatı boyunca iş dünyasındaki konfor alanı psikolojisi üzerine araştırmalar yapan Başkan, 2014 yılında Azor Brand & People Solutions adlı danışmanlık firmasını kurdu. Cozmo® (Comfort Zone Model for Business) modelini geliştirdi. Bugün, Türkiye’de tescil süreçleri tamamlanan, yurt dışında ise tescil aşamasının sonuna gelinen bu modeli kullanarak Strateji, Marka ve İnsan yönetimi alanlarında özgün çalışmalar gerçekleştiriyor. Başkan’ın Azor çatısı altında her sene Türkiye çapında gerçekleştirdiği İş Dünyasının Konfor Alanı Araştırması Harvard Business Review Türkiye dergisinde yayımlanıyor.

Başkan, Azor dışında girişimcilik ekosisteminin de bir parçası. Hali hazırda tarım ve dijital alanlarda girişimleri mevcut. Diğer yandan, Galata Business Angels bünyesinde girişimcilere mentorluk yapıyor. Ayrıca, Boğaziçi Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi gibi kurumlarda her sene girişimcilik sınıflarında davetli eğitmen olarak “Girişimcilik ve Konfor Alanı” üzerine dersler veriyor.

Eğitim konusunda da aktif olan Başkan, Bahçeşehir Üniversitesi MBA Programlarında “Modern İş Dünyasında İnsan Odaklı Yönetim” ve “Liderlik Gelişimi” gibi dersler veriyor. Ayrıca, İstanbul Bilgi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nde Danışma Kurulu Üyeliğine de devam ediyor.

Bu yoğun tempoyu denizlere olan tutkusuyla dengeleyen Başkan, yelken sporunun onu konfor alanının dışına çıkaran bir unsur olarak görüyor. Öyle ki; 5 sene lisanslı sporcu olarak yarıştıktan sonra 2013 yılında 3 kişilik bir ekiple Atlantik Okyanusu’nu geçti. Bu seyahat sonrasında hayaller ve konfor alanı ikilemi üzerine TEDx Bahçeşehir’de bir konuşma yaptı. Bunu takip eden süreçte, kurumların sınıf ortamında aldıkları eğitimleri deniz ortamına taşıdı ve uluslararası ödüle sahip bir workshop sistemi geliştirdi.

Son olarak Başkan’ın size kısa bir mesajı var: “Konfor alanlarımızın dışına çıkmazsak değişemeyiz. Değişemezsek, geleceğin bir parçası değil, sadece izleyicisi olabiliriz!..”

Master Class Workshops

Cozmo® (Comfort Zone Model)

İnsan, en büyük konfor alanı olan yuvasında bile farkında olmadan güven alanları oluşturuyor. Örneğin, mutfakta yemek yerken veya televizyon karşısına geçtiğinde hep aynı koltuğa oturma eğilimi gösterebiliyor. Bu çok normal ve insani bir durum. Zira, insanın olduğu her ortamda bu gibi eğilimlerle karşılaşılabiliyor.

Önemli olan, bu konudaki farkındalığın artması. Evinde yemek yerken bile hep aynı sandalyeyi kullanmayı tercih eden insanın, iş hayatında nasıl benzer davranışlar sergilediğini kendine sorması gerekiyor. Bu; hem söz konusu kişinin kariyerini doğru yönetebilmesi hem de parçası olduğu kurumun konfor alanının dışına çıkabilmesi için gerekiyor.

Bir firmanın konfor alanı olur mu demeyin; kurumlar da insanlardan oluştuğu için ister istemez her organizasyonun çalışanlarından beslenen kendine özgü bir konfor alanı var.

Cozmo® (Comfort Zone Model) ile iş dünyasının konfor alanı üzerine çalışmalar yapan Emre Başkan, gerçekleştirdiği workshoplarla insanı, kendimizi, organizasyonumuzu ve yönetimi daha iyi anlamamızı sağlıyor ve harekete geçiş sürecini kolaylaştırıyor.

“Unutmayın; konfor alanının dışına çıkmayan organizasyonlar harekete geçemez, değişimi tetikleyemez. Böyle bir durumda da, VUCA Dünyası gerçeklerini barındıran bir geleceğin parçası olamazlar. Ancak; ne zaman ki, firmaların insanlardan oluştuğu gerçeğini unutmaz ve onların mevcut durumunu doğru analiz edecek yöntemler kullanırız; işte o zaman, heyecan alanının sihrini yaşayan ve harekete geçen kurumlar yaratabilir, geleceğe yön verebiliriz.”


- Emre Başkan

Konular

  • Türkiye İş Dünyasının Konfor Alanı Haritası
  • Konfor Alanlarımızın Dışına Çıkıyoruz
  • Kutunun Dışında Düşünme

 

Konuşmacı Özel Çözümleri

Emre Başkan ile Cozmo® for Training

İnsan gün içerisinde sayısız didaktik mesaja maruz kalıyor. Bu nedenle, insan beyni bir noktada kendini bu tür uyaranlara karşı kapatabiliyor. Masa başında alınan eğitimler ağırlıklı didaktik yöntemlerle hayata geçirildiği için de, katılımcıların öğrendikleri teknikleri birebir hayata geçiremediği örnekler her geçen gün artıyor.

Azor’un meşhur ve ödüllü workshop'u Cozmo® for Training bu noktada devreye giriyor ve batı dünyası eğitim sisteminde sıklıkla kullanılan konfor alanlarımızın dışına çıkarak öğrenme sistemini sizlerle tanıştırıyor. Söz konusu çalışmamız, katılımcıları konfor alanlarının dışına çıkararak, klasik masa başı eğitimlerini deniz ortamında gerçekleştiriyor. Nöro bilim ve konfor alanı psikolojisinden destek alan bu projemiz katılımcıların eğitim alınan konuyu didaktik mesajlardan uzak ve çok farklı şekilde tecrübe etmelerini, bu şekilde de hayata geçirebilecekleri tortularla ofislerine dönmelerini amaçlıyor.

Ne Sağlar?

  • Klasik masa başı yöntem yerine, yarış yelkenlilerinde gerçekleştirilen workshop’umuz katılımcıların dikkat olarak dağılmasını engeller ve tamamen sürece/içeriğe odaklanmasını sağlar.
  • VUCA Dünyasında Takım Olma, Liderlik, Strateji, Takım İçi İletişim ve Firma Değerlerinin Özümsenmesi gibi başlıklarda uygulanabilir.
  • Workshop tarihinden önce gerçekleştirilecek keynote konuşmayla, katılımcıların uygulama sürecine bakış açıları değiştirilir. Bu adım, gerçekleştirilecek çalışmanın etkisini artırır.
  • Katılımcıların unutulmaz bir tecrübe yaşamaları sağlanır. Bu şekilde, gün içerisinde üzerinden geçilen ve iş hayatlarına değer katacak unsurların da unutulmaması desteklenir.
  • Katılımcıların arasındaki güveni ve duygusal bağı artırır.
  • Çalışanların firmalarına bağlılıklarını artırır.
  • Workshop sonrasında katılımcılarla yaşadıkları tecrübe konusunda kapanış oturumu yapılır. Burada, denizde yaşadıkları tecrübeler üzerinden iş hayatına dair neler öğrendikleri üzerinden geçilir, bilgiler pekiştirilir.

Kelime Bulutu

  • Kişisel Dönüşüm

  • Değişim Yönetimi

  • Adaptasyon Zekası

  • Konfor Alanı

  • Belirsizlik