INFLUENCER BLOG İLETİŞİM
MÜJDAT ATAMAN

MÜJDAT ATAMAN

MÜJDAT ATAMAN Eğitimci, Yazar

MÜJDAT ATAMAN
MÜJDAT ATAMAN Kimdir?

Lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimini de Ankara Üniversitesinde Yaratıcı Drama alanında tamamladı. Bilkent Üniversitesi Hazırlık Okulunda (BLIS) ve Özel İzmir SEV Okullarında öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. İstanbul'da Tarabya İngiliz Okullarında yöneticilik yaptı.Şu anda Fide Okulları koordinatörlüğü görevini yürütmektedir. Çağdaş Drama Derneği İzmir Şubesinin kuruluşunu ve başkanlığını yürüttü. İstanbul Drama Sanat Akademisinde atölyeler yürüttü Forum Tiyatro, doğaçlama, anlatının dramatik kurgusu ve alternatif eğitim konuları üzerinde çalışıyor. Eğitim kurumları, sanat akademileri, dernekler ya da çeşitli kuruluşların gereksinimlerine yönelik, konulu atölyeler gerçekleştiriyor. Eğitimpedia yazarıdır. PEGEM Akademi tarafından yayımlanan "Yaratıcı Yazma için Yaratıcı Drama", "Yaratıcı Türkçe Dersleri", Elma Yayınevi tarafından yayımlanan "Eğitim Gerçeğimiz", "112 Öğretmenliğime Notlar", "Açılın Ben Çocuğum" kitaplarının yazarıdır.

Megaphone
MÜJDAT ATAMAN Konuşmacı Çözümleri

speaker
MÜJDAT ATAMAN Konuşma Başlıkları
Başarının İki Yüzü: Kazanırken Kaybedenler

Üzerinde yaşadığımız topraklar, yaşamı bize bir yarış olarak sunuyor. Büyürken önümüze hedefler konuluyor, başarılı olmak en büyük hedefimiz oluyor ve ömür buradan beslenmekle tüketiliyor. Başarıyı büyütürken yaşamı küçülttüğümüzü unutuyoruz belki de farkına bile varmıyoruz. Başarıyı yarıştan ayırmak, kazanmanın ilk adımı. 

Bu içerikte; kendimize ve çocuklarımıza başarmak adı altında öğretilenlerin bizi mutluluktan nasıl uzaklaştırdığının altı çizilip, başarının öncelikle çocukluğa çıkan kapıyı aralamak olduğu, temizlediğimiz bağlarımızın bizi başarıya götürdüğü anlatılacak.  


Bir Kurumun Kültürünü Dönüştürmek

Gri, soğuk, ayakların geri geri gittiği iş yerlerinde sadece mimari dili ya da yönetimi değiştirerek kültürü dönüştüremeyiz. Geliştirmek istediğimiz kültürün tohumlarını ekmek gerekiyor. Neyi büyütmek istiyorsak onu büyütmeyi öğrenmeliyiz çünkü sadece beslediğimiz alanlar büyür. 

Bu içerikte; yenilenmek ya da dönüşmek isteyen kurumların engelleri, açmazları, zorlukları örneklenecek. Dönüşümün nasıl ve hangi adımlarla başlarsa anlamlı ve kalıcı izler bırakacağı anlatılacak. 


Yaşam, İyi Oynayanların Kazandığı Kurgusal Bir Sahne

Drama, yaşamın provasıdır. Yaşam, kendi içinde farklı rollerin çatışmalarına tanıklık eder. Rolümüz büyüdükçe çatışmalarımız artar. Kimi çatışmaların çözümü oldukça zor ve yıpratıcıdır. Rolün büyüğü küçüğü yoktur; iyi oyuncular, rolünü iyi çalışanlardır. Çatışmalara kolay çözümler bulmak, dramatik yapıyı fark etmekten geçer. 

Bu içerikte, dramatik kurgu ile yaşam arasında bağ kurulacak. Her dramatik kurguda var olan çatışma ve çözüm örnekleri yaşamsal örneklerle sunularak çözümlere dair doğaçlama örnekleri verilecektir. Roller arası ilişkilerin yapıya etkileri tartışılacaktır.   


Dijital Dünyada Doğal Çocuk Yetiştirme Çabası

Teknolojinin hızla geliştiği, bilgiye bir tıkla ulaşılan günümüzde çocuklarımızla aramıza kocaman bir sevgisizlik giriyor. Bu çağ, proje çocuklar yetiştiriyor. Her ebeveyn, bu açmazın içinde ütopik bir beklentiyle doğal çocuk yetiştirmek istiyor. Doğal çocuk arayışında biz anne ve babalar ne yapmalı?

Bu içerikte, yabancılaştığımız kavramlar gözden geçirilecek ve kendi yapamadıklarımızı çocuklara giydirmeye çalışmamızın sonuçları ortaya konacak. Anne ve baba olarak yapabileceklerimizin çocuğumun gelişimine nasıl katkı sunacağı açıklanacak. 


Uzaktan Eğitime Yakından Bakmak

Pandemi tüm ezberleri bozdu. Teknolojiden uzak tuttuğumuz çocukları bir anda ekrana boğduk. Her okul ve her aile uzaktan eğitimle çocuğunun öğrenme eksikliği yaşamaması için çaba gösteriyor. Bu çabada atlanan bir şey var, duygusal yoksunluk. Eğitime uzaktan devam ederken duygulara yakından bakmak gerekiyor. 

Bu içerikte, uzaktan eğitim yapan kurumların içeriklerini çocuğun yüksek yararı doğrultusunda gözden geçirmelerinin gerekliliği üstünde durulacak. Ailelerin uzaktan eğitim sırasında çocuklarının yanlarında nasıl olabileceklerinin örnekleri verilecektir. 


Aşktır Öğretmenlik

Öğretmenlik her günü birbirinden farklı, tekrarı olmayan bir meslek. Çocuklara büyük hayaller kurdurmanın birinci koşulu, büyük hayalleri olan öğretmenlerden geçiyor. İşini aşkla yapan öğretmenler öğrencilerini fark ediyor ve fark edilen öğrenciler kendine inanıyor. Bu ülkenin güzel çocukları hayallerini gerçekleştirebilsin diye biz öğretmenlerin değişmesi gerekiyor. 

Bu içerikte, bir öğrencinin yaşamını değiştirmenin öğretmenlik tutumunu değiştirmekten geçtiği aktarılacak. Bilginin unutulduğu, bizden arda kalan sadece duygu olduğunun altı çizilerek, sınıfta kahraman olmak için pelerine değil bağa ihtiyaç olduğu belirtilecek. 


Oyunun Gücü Adına!

Çocuklukta sandığa kaldırdığımız oyunlar yüzümüzü güldürenlerdi. Çocuklukta bıraktığımız oyunlar hala yüzümüzü güldürebilir yeter ki oyuna başlayalım. Biz yetişkinler için de oyun, mutluluğa açılan bir pencere yeter ki içeri neşenin girmesini isteyelim. 

Bu içerikte, oyunun ve oyunlaştırmın gücü dinleyicilere oyun oynatarak sağlanacak ve içsel heyecanın öğrenme üstündeki etkileri ortaya konacaktır. 


Peki, Bundan Sonra Eğitim Nasıl Olacak?

Bir zamanlar, beyaz yakalı üretsin istediğimiz okul fabrikaları şimdi yaratıcı, eleştiren, sorgulayan, üreten bireyler yetiştirsin istiyoruz. İyi, hoş da okul fabrikalarının bant sistemi buna uygun değil. İçeride işleyen makinaların yazılımı olan müfredat, geleceğin beklenilen bireyi için hizmet etmiyor. Eğitim değişmeli ama nasıl? 

Bu içerikte, eğitimin değişimi için ve yaratıcı, sorgulayan çocuğa alan açmak için atılması gereken adımlar tartışılacak, sıralanacak. 


Yaratıcılığın Rüzgarı: Kışkırtma

Kimse durup dururken yaratıcılık yolculuğuna yelken açmaz. Bir olmayanı bildik olurlarla açamadığımızda yeni yollar aramak zorunda kalırız. Yeni bir yolculuğun anahtarı sıkışmışlıktan geçiyor. Yaratıcılığı artırmak için açmazlara yönelmeli; zorlanmak, yorulmak yaratıcılığı besler. 

Bu içerikte, ıraksak düşünceye giden temel felsefe ele alınacak ve yaratıcı çözümler için gerekli ortamın nasıl sağlanacağı belirlenecek. Gerçek bir deneyimle yaratıcı çözümlerin katılımcılar tarafından bulunması beklenecek. 

MÜJDAT ATAMAN
MÜJDAT ATAMAN Kimdir?

Lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimini de Ankara Üniversitesinde Yaratıcı Drama alanında tamamladı. Bilkent Üniversitesi Hazırlık Okulunda (BLIS) ve Özel İzmir SEV Okullarında öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. İstanbul'da Tarabya İngiliz Okullarında yöneticilik yaptı.Şu anda Fide Okulları koordinatörlüğü görevini yürütmektedir.

Çağdaş Drama Derneği İzmir Şubesinin kuruluşunu ve başkanlığını yürüttü. İstanbul Drama Sanat Akademisinde atölyeler yürüttü Forum Tiyatro, doğaçlama, anlatının dramatik kurgusu ve alternatif eğitim konuları üzerinde çalışıyor. Eğitim kurumları, sanat akademileri, dernekler ya da çeşitli kuruluşların gereksinimlerine yönelik, konulu atölyeler gerçekleştiriyor. Eğitimpedia yazarıdır.

PEGEM Akademi tarafından yayımlanan "Yaratıcı Yazma için Yaratıcı Drama", "Yaratıcı Türkçe Dersleri", Elma Yayınevi tarafından yayımlanan "Eğitim Gerçeğimiz", "112 Öğretmenliğime Notlar", "Açılın Ben Çocuğum" kitaplarının yazarıdır.

MÜJDAT ATAMAN kurumunuza ilham vermek için hazır!
Farklı çözümleri ile davet etmek için:

Formu Doldurun

Bize +90 212 401 35 45 numaralı telefondan ulaşabilir veya info@speakeragency.com.tr mail adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

mikrofon arkaplan
Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.