HAKKIMIZDA INFLUENCER BLOG İLETİŞİM

Z Kuşağı ve Öğrenme

Dünya genelinde var olan tüm nesilleri sınıflandırmak, genel özelliklerini analiz etmek, eğitim ve öğrenme yönelimlerini belirlemek ve psikolojilerini daha iyi anlayabilmek için X, Y, Z gibi kuşak isimleri verilir. Z kuşağı, 1995 ve 2010 yılları aralığında doğan kişileri kapsar ve alfa kuşağından önce gelir. Z kuşağında bulunan pek çok kişinin ebeveynleri X kuşağında bulunur.

Kuşaklar
  • Yayınlanma Tarihi: 14 Şubat 2022
  • Güncelleme Tarihi: 16 Şubat 2024
  • Yazan: Speaker Agency
690X460 (42)

Dünya genelinde var olan tüm nesilleri sınıflandırmak, genel özelliklerini analiz etmek, eğitim ve öğrenme yönelimlerini belirlemek ve psikolojilerini daha iyi anlayabilmek için X, Y, Z gibi kuşak isimleri verilir. Z kuşağı, 1995 ve 2010 yılları aralığında doğan kişileri kapsar ve alfa kuşağından önce gelir. Z kuşağında bulunan pek çok kişinin ebeveynleri X kuşağında bulunur.

Z Kuşağı Genel Özellikleri

Teknoloji ile büyüyen ve hayatının hemen hemen her alanında dijitalleşen Z kuşağının genel olarak analiz edilen karakteristik özellikleri şunlardır:

  • Sosyal medyayı aktif olarak kullanan bu kuşak, genel olarak dijital dünyaya bağımlı olarak yaşar.
  • Z kuşağı, X ve Y kuşaklarının aksine sokaklarda oynanan oyunlar ve oyuncaklar yerine tablet, oyun konsolu, bilgisayar ya da diğer akıllı cihazların gölgesinde büyümüştür.
  • Z kuşağı, teknolojiye olan bağımlılığından dolayı hızlı tüketime ve obeziteye meyillidir. Bilgisayar başında geçirilen uzun saatler ise bu kuşağı hareketsizliğe sürükler.
  • Bu nesildeki kişilerin ilgi alanları oldukça geniş bir yelpazededir ve kişiler genellikle aynı anda birden fazla ilgi alanına ve hobiye sahip olabilir.
  • E- ticaret sektörünün en büyük hedef kitlelerinden biri olan Z kuşağı, teknolojiye olan düşkünlüğünden dolayı dijital ortamda alışveriş yapmayı tercih eder. Dolayısıyla bu kuşaktaki bireylere yönelik reklam faaliyetlerini şekillendiren firmalarda tercih edilme oranı artar ve büyüme görülür.
  • Bu kuşağın geleneksel ve toplumsal değerlere daha mesafeli yaklaştığını ve eski yıllardan beri süregelen tabu ve adetleri reddettiğini söylemek mümkündür.
  • Genel olarak şehir hayatına hızlı ve kolay bir şekilde uyum sağlayan bu nesil, toplum içerisindeki aidiyet duygusunu da yansıtmaya çalışır.
  • Z kuşağı, oldukça rekabetçi bir karaktere sahiptir. Katıldıkları tüm sınavlardan, turnuvalardan ve yarışmalardan birinci olarak çıkmayı hedeflerler.

Dijital Çağda Z Kuşağı

Bilgi ve teknoloji çağında yetişen Z kuşağı, yeni nesil öğrenme metotlarına daha yatkındır. Bu süreçte pek çok zorlukla karşı karşıya gelen öğrenci, öğretmen ve çalışanların özen göstermesi gereken konular şunlardır:

  • X ya da Y kuşağında olan öğretmenler ile Z kuşağındaki öğrenciler arasında çoğu zaman iletişim kopukluğu olur. Bu iletişim kopukluğunu gidermek ve öğrencilerin dikkatini derse çekmek için etkili bir sınıf ortamı oluşturulabilir.
  • Bu nesil, eğitim ve öğrenme konusuna oldukça meraklıdır. Derste anlatılan bir konunun nedenini, amacını ve nasıl ortaya çıktığını bilmek ister. Dolayısıyla öğretmenlerin, öğrencilerinin merakını gidermek için konuları mümkün olduğunca derinlemesine anlatması gerekir.
  • Z kuşağının beyin ve öğrenme yapısı incelendiğinde, geleneksel yöntemlerden ziyade yenilikçi çözümler bekledikleri analiz edilmiştir. Bu nedenle iş yerleri klasik metotlar yerine yenilikçi çözümleri de personellerine aktarabilir.
  • Kültürel değerlere ve toplum normlarına çok bağlı olmayan Z kuşağı, hazır cevap yapılarıyla öne çıkar. Bu nedenle iş yaşamlarında, eğitim ve gelişim süreçlerinde sosyal uyum becerileri üzerine de çalışmalar yapılmalıdır.
  • Öz yeterlilik bakımından kendine güvenen bu kuşak, bazı zamanlarda yetersiz olduğunu görmekten kaçınmayı isteyebilir. Bu durum personellerin şirket eğitimi programlarına düzenli katılmamalarına yol açabilir.
  • Z kuşağı, dijital ortamlara dilediği gibi girip çıkabildiğinden dolayı uzun süre aynı ortamda bulunmaktan sıkılabilir. Sınıf ortamının ve ders saatlerinin öğrencinin motivasyonunu, odak noktasını ve öğrenme isteğini etkilemesi gerekir. Bu nedenle dikkat dağınıklığını engellemek için ders aralarında öğrencilere izin verilmelidir.
  • Konforuna önem veren bu kuşak için iş yerlerinin lokasyonu ve ofisin tasarımı da önemlidir. Bu neslin aidiyet duymadığı ve memnuniyetsizlik yaşadığı bir çalışma ortamında dikkatinin dağılması ve motivasyonun düşmesi gibi problemler ortaya çıkabilir.
Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.