INFLUENCER BLOG İLETİŞİM
OĞUL TÜRKKAN

OĞUL TÜRKKAN

Oğul Türkkan Lezzet Algısı ve Gastronomi Uzmanı

OĞUL TÜRKKAN
OĞUL TÜRKKAN Kimdir?

1967 yılında Fransa Grenoble’da doğan Oğul Türkkan, Ankara’da Lycée Charles de Gaule’den mezun olduktan sonra, öğrenimine Orta Doğu Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünde devam etti. Üniversiteden hızlıca mezun olmayı aklına koyan Oğul Türkkan, bölümünü başarı ile bitirdi. Mezun olduktan sonra, Fransız kökenli “Ciments Français” şirketine bağlı Çimtek A.Ş.’de mühendis, ardından da Pazarlama Müdürü olarak çalıştı. Aynı dönemde, Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde İşletme konusunda master eğitimini (MS) tamamladı. Hayatında, hep keyif aldığı şeylerin peşinden koşmayı isteyen Oğul Türkkan, askerlik dönemi sonrasında radikal bir karar alıp, mühendisliği bıraktı. 1996 yılında en büyük tutkusu olan yeme & içme işine odaklandı. 1997 yılında Türkiye’nin ilk uzmanlaşmış içki ve tütün mağazası Keyifshop’u ve ardından online şarap satış mağazasını kurdu. 2010 yılına kadar faaliyetine devam eden Keyifshop, şaraba, kahveye, viskiye, cigar’a, gastronomiye kısacası yeme ve içme dünyasına merakı olan birçok kişinin uğrak noktası oldu. Oğul Türkkan, bütün bu dönem boyunca, bira, şarap ve damıtık içecek alanında kendini geliştirmek adına birçok seyahate ve eğitime katıldı. İngiltere’de “Wine and Spirit Education Trust” Advanced Course, Londra’da “Beer Academy” Advanced Course, ardından da Fransa’da “Le Cordon Bleu” ve Reims Üniversitesi’nin Lezzet, Gastronomi ve Masa Sanatları bölümünde Master yaptı. Master eğitimi, moleküler gastronomiden, şampanya dünyasının inceliklerine, peynirden, lezzet algısına, gastronominin kültürel ve ekonomik etkilerinden, yemek ve restoran eleştirmenliğine kadar birçok konuya hakim olmasını sağladı. Anadolu’da Şarabın yolculuğu konusunda Master tezi yazmış olan Oğul Türkkan bugün hala birikimlerinin üzerine eklemeye devam ediyor. Özel merakı ve sevgisi nedeniyle Oğul Türkkan önce Londra’da, ardından Fransa’nın Normandiya bölgesinde peynir yapımı üzerine eğitimler aldı, stajlara katıldı, artizan peynir üreticisi sertifikasını aldı. Şaraba ek olarak, bira ve viski ile peynir uyumu üzerine çalışmaları ve sunumları devam etmekte. Edindiği birikimleri de birçok platformda eğitimler vererek, tadımlar düzenleyerek, danışmanlık yaparak, gazete ve dergilerde köşe yazarlığı yaparak, profesyoneller ve konunun meraklıları ile paylaşıyor. Yeme & İçme konularındaki faaliyetlerinden dolayı Fransız devletinden “Ordre du Mérite Agricole” ve Şili devletinden “Bernardo O’Higgins” nişanları ile ödüllendirilen Oğul Türkkan, insanlara hayatta keyif aldığı şeyleri anlatıp onların gözünde bir merak pırıltısı uyandırmaktan mutluluk duyduğunun altını çiziyor.

Megaphone
OĞUL TÜRKKAN Konuşmacı Çözümleri

KONUŞMACI KONULARI
speaker
OĞUL TÜRKKAN Konuşma Başlıkları
Ağzının Tadını Keşfet

Bu konuşmasında Oğul Türkkan, lezzet algısının yalnızca tat ile sınırlı olmadığını, kokular, ortam ve kişisel deneyimlerle birlikte çok katmanlı bir yapıya sahip olduğunu anlatıyor. Lezzetin bireyin kültürü, DNA’sı ve yaşantısıyla şekillenen öznel bir algı olduğuna dikkat çekiyor. Katılımcıların, gastronomik yargılardan çok, kendi duyularına güvenerek damak tatlarını keşfetmeleri gerektiğini savunuyor.

Lezzet algısının doğuştan hassas olduğunu ancak zamanla değiştiğini hatırlatan Türkkan, bu değişimin hem fizyolojik hem de kültürel olduğunu vurguluyor. Kahve tercihlerinden ev yemeklerindeki nostaljiye kadar birçok örnekle, tat alma biçimimizin zamanla nasıl evrildiğini gözler önüne seriyor. Katılımcıları, tadı sadece damakta değil, hafızada ve duygularda da aramaya davet ediyor.


Gastronominin Dünü, Bugünü ve Yarını

Bu konuşmasında Oğul Türkkan, gastronominin sadece mutfakla sınırlı olmadığını, tarih boyunca siyasi, ekonomik ve kültürel pek çok dönüşümde belirleyici rol oynadığını anlatıyor. Boston Çay Partisi’nden Osmanlı’nın kahveyi dünyaya tanıtmasına, hatta ilk yerleşik hayatın ve tariflerin Göbeklitepe'den dünyaya yayılmasına kadar uzanan örneklerle yiyecek ve içeceklerin nasıl dönüştürücü bir güce sahip olduğunu gözler önüne seriyor.

Katılımcılara, günümüz mutfak alışkanlıklarının kökenlerini ve bu alışkanlıkların gelecekte nasıl şekillenebileceğini anlamaları için tarihsel bir perspektif sunuyor. Yeme-içme pratiklerinin yalnızca damak tadı değil, aynı zamanda insanlığın hayatta kalma ve gelişme yolculuğunun da temel parçaları olduğunu vurgulayan Türkkan, gastronomiye ağız tadıyla ama derinlemesine bakmak için ilham veriyor.


Mutfağın Sırları

Bu konuşmasında Oğul Türkkan, mutfağın bilinen yüzünün ardındaki bilimsel dünyayı mercek altına alıyor. Geleneksel tariflerin ötesine geçerek, her yemeğin arkasında işleyen fiziksel ve kimyasal süreçleri ele alıyor. Sufleden marine etme yöntemlerine, pişirme tekniklerinden mutfak ekipmanlarının etkilerine kadar pek çok örnek üzerinden, gastronominin bilimsel boyutunu sade ve anlaşılır bir dille aktarıyor.

Katılımcılara yemek pişirmenin sadece tarif uygulamak olmadığını, lezzetin arkasında bilinçli tercihler ve deneysel süreçler olduğunu gösteriyor. Geleneksel reçeteleri modern yaklaşımlarla birleştirmek isteyen herkes için mutfağın gizli dinamiklerini açığa çıkaran bu anlatım, mutfağa farklı bir gözle bakmak isteyenler için ilham verici bir keşif sunuyor.

speaker
OĞUL TÜRKKAN Business Influencer

Sosyal Medya Projeleri

Sosyal medya platformlarında; markanızın pazarlama stratejisine, imajına ve iletişim hedeflerine uygun, alanında uzman influencer seçimi yaparak, başarılı sosyal medya projeleri gerçekleştirebilir ve dijital dünyanın kanaat önderlerinin gücünden faydalanarak etkili iletişim çalışmaları yürütebilirsiniz.

Konuşmacımız pazarlama iletişim stratejinize uygun projelerde yer alarak sosyal medya platformları aracılığıyla hedef kitlenize erişebilir, aynı zamanda markanızın geliştirdiği mevcut kampanyanın tanıtımına/duyurusuna destek olabilir. Konuşmacımız ile birlikte gerçekleştireceğiniz sosyal medya projelerinde daha fazla kişiye ulaşarak etkili bir sosyal medya projesi yürütülmesini mümkün kılabilirsiniz.

Stüdyo Projeleri

Alanında uzman ve fikir lideri olarak kabul edilen influencer konuşmacımız ile, profesyonel ekipmanlar aracılığıyla stüdyo ortamında gerçekleştirilen projeler kurgulayarak, hedef kitle nezdinde markanızın bilinirliğinin ve güvenilirliğinin artmasını sağlayabilirsiniz.

Konuşmacımız, benzersiz içerik ve etkileyici konuşmalarıyla markanıza ve ilgili hedef kitlenize video konferans ve/veya canlı yayın teknolojisini kullanarak; bir stüdyo ortamında, tema ve içeriği önceden tasarlanmış projelerde yer alabilir, uzmanlık alanlarıyla ilgili bilgi ve deneyimlerini izleyenleri ve dinleyenleri ile paylaşabilir.

YouTube Projeleri

Sosyal medya platformlarının en güçlüleri arasında yer alan YouTube; dijital dünyada en çok tercih edilen, en ses getiren ve hedef kitle etkileşimini güçlendirmeye yönelik iletişim çalışmalarının en sık yürütüldüğü platformlardan biri olarak varlığını sürdürmektedir.

Hayata geçirilecek YouTube projelerinde dijital mecralardaki etkileşimi güçlü olan konuşmacımız ile uzmanlık ve çalışma alanları çerçevesinde markanıza özel özgün içerikler oluşturabilir, YouTube’a özel içeriğe sahip video serileri kurgulayabilir ve uzman görüşünü hedef kitle ile paylaşmak için ihtiyaca uygun içerikle tasarlanmış ve teması önceden belirlenmiş video serileri yaratabilirsiniz.

Podcast Projeleri

Markanızın ve hedef kitlenizin ilgi duyduğu konularda herhangi bir ekrana bağlı kalmadan uzman görüşüne erişmesini, ilham almasını ve keyifli vakit geçirmesini sağlayan podcast serileri ile birbirinden farklı platformlarda sesli yayınlar oluşturabilirsiniz.

Çok sayıdaki dijital kullanıcının ilgisini çeken ve giderek daha da popülerleşen bu mecrada yer alarak, alanında uzman konuşmacımız ile iletişim stratejinizi en iyi şekilde eşleştirerek doğru hedef kitleye ulaşabilirsiniz.

Marka Elçiliği Projeleri

Marka elçileri; marka ile hedef kitle arasındaki iletişimi canlı tutarak markanın referansı olma görevini üstlenir. Üstlenilen bu referansın odağında marka elçiliği; iletişim hedeflerine ulaşmak isteyen markalar için olmazsa olmaz bir pazarlama stratejisidir.

Markanızın imajını ve itibarını güçlendirecek, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtıp tavsiye ederek marka ile hedef kitle arasında uzun süreli anlamlı bağlar yaratacak, bunu sağlarken de hedef kitlenin güvenle markayı tercih etmesini mümkün kılacak konuşmacımız marka elçisi olarak dijital projelerinizde konumlandırabilir ve uzun soluklu iletişim çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

OĞUL TÜRKKAN
OĞUL TÜRKKAN Kimdir?

1967 yılında Fransa Grenoble’da doğan Oğul Türkkan, Ankara’da Lycée Charles de Gaule’den mezun olduktan sonra, öğrenimine Orta Doğu Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünde devam etti. Üniversiteden hızlıca mezun olmayı aklına koyan Oğul Türkkan, bölümünü başarı ile bitirdi. Mezun olduktan sonra, Fransız kökenli “Ciments Français” şirketine bağlı Çimtek A.Ş.’de mühendis, ardından da Pazarlama Müdürü olarak çalıştı. Aynı dönemde, Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde İşletme konusunda master eğitimini (MS) tamamladı.

Hayatında, hep keyif aldığı şeylerin peşinden koşmayı isteyen Oğul Türkkan, askerlik dönemi sonrasında radikal bir karar alıp, mühendisliği bıraktı. 1996 yılında en büyük tutkusu olan yeme & içme işine odaklandı. 1997 yılında Türkiye’nin ilk uzmanlaşmış içki ve tütün mağazası Keyifshop’u ve ardından online şarap satış mağazasını kurdu. 2010 yılına kadar faaliyetine devam eden Keyifshop, şaraba, kahveye, viskiye, cigar’a, gastronomiye kısacası yeme ve içme dünyasına merakı olan birçok kişinin uğrak noktası oldu.

Oğul Türkkan, bütün bu dönem boyunca, bira, şarap ve damıtık içecek alanında kendini geliştirmek adına birçok seyahate ve eğitime katıldı. İngiltere’de “Wine and Spirit Education Trust” Advanced Course, Londra’da “Beer Academy” Advanced Course, ardından da Fransa’da “Le Cordon Bleu” ve Reims Üniversitesi’nin Lezzet, Gastronomi ve Masa Sanatları bölümünde Master yaptı. Master eğitimi, moleküler gastronomiden, şampanya dünyasının inceliklerine, peynirden, lezzet algısına, gastronominin kültürel ve ekonomik etkilerinden, yemek ve restoran eleştirmenliğine kadar birçok konuya hakim olmasını sağladı. Anadolu’da Şarabın yolculuğu konusunda Master tezi yazmış olan Oğul Türkkan bugün hala birikimlerinin üzerine eklemeye devam ediyor.

Özel merakı ve sevgisi nedeniyle Oğul Türkkan önce Londra’da, ardından Fransa’nın Normandiya bölgesinde peynir yapımı üzerine eğitimler aldı, stajlara katıldı, artizan peynir üreticisi sertifikasını aldı. Şaraba ek olarak, bira ve viski ile peynir uyumu üzerine çalışmaları ve sunumları devam etmekte.

Edindiği birikimleri de birçok platformda eğitimler vererek, tadımlar düzenleyerek, danışmanlık yaparak, gazete ve dergilerde köşe yazarlığı yaparak, profesyoneller ve konunun meraklıları ile paylaşıyor. Yeme & İçme konularındaki faaliyetlerinden dolayı Fransız devletinden “Ordre du Mérite Agricole” ve Şili devletinden “Bernardo O’Higgins” nişanları ile ödüllendirilen Oğul Türkkan, insanlara hayatta keyif aldığı şeyleri anlatıp onların gözünde bir merak pırıltısı uyandırmaktan mutluluk duyduğunun altını çiziyor.

OĞUL TÜRKKAN kurumunuza ilham vermek için hazır!
Farklı çözümleri ile davet etmek için:

Formu Doldurun

Bize +90 212 401 35 45 numaralı telefondan ulaşabilir veya info@speakeragency.com.tr mail adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

mikrofon arkaplan
Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.