Bilgi, deneyim, uzmanlık, sosyal medya kanallarındaki fikir liderlikleriyle etki yaratan ve sadece Speaker Agency tarafından temsil edilen konuşmacı portföyüdür.
Sosyal medyada etki alanı yüksek ve kendi alanında fikir lideri konuşmacılar ile markaları dijital proje iş birlikleri ve marka elçilikleri kapsamında bir araya getirerek markaların iş sonuçlarına katkı sağlayan projeler geliştiriyoruz.
Binlerce yıllık köklü geçmişiyle dünyanın en lezzetli mutfaklarından biri olan Türk mutfağının en belirleyici özelliklerinden biri, ülkemizin eşsiz konumundan kaynaklanan çeşitliliğidir. Akdeniz bölgesinde daha hafif, zeytinyağlı yemekler tercih edilirken, ülkenin doğusunda ise daha yoğun baharatlı ve et ağırlıklı yemekler karşınıza çıkar.
Binlerce yıllık köklü geçmişiyle dünyanın en lezzetli mutfaklarından biri olan Türk mutfağının en belirleyici özelliklerinden biri, ülkemizin eşsiz konumundan kaynaklanan çeşitliliğidir. Akdeniz bölgesinde daha hafif, zeytinyağlı yemekler tercih edilirken, ülkenin doğusunda ise daha yoğun baharatlı ve et ağırlıklı yemekler karşınıza çıkar.
Türk mutfağı denilince elbette akla ilk gelen Osmanlı Saray Mutfağı’dır. Çünkü Türk mutfağının temelleri, Osmanlı dönemine dayanır. Hem saray mutfağından günümüze kadar gelen geleneksel tatlar, hem de Türkiye’nin tüm bölgelerine has farklı lezzetlerin yarattığı şölen, bu mutfağın adeta imzasıdır ve bu nedenle dünyanın en zengin mutfakları arasında yer almaktadır.
Gastronominin Türkiye Turizmine Etkisi
Türkiye yalnızca eşsiz doğası ve denizleri ile değil, aynı zamanda gastronomik zenginlikleriyle de turistlerin yoğun olarak ilgi duyduğu bir ülke. Bu ilgi karşısında ise Türkiye, turistlere yalnızca güzel bir tatil değil aynı zamanda sunduğu geleneksel lezzetlerle unutulmaz bir ziyafet de vadediyor. Deneyimlerini çevresiyle paylaşan gezginler ise Türkiye’ye olan merak ve ilgiyi artırıyor. Bu da geleneksel Türk mutfağının lezzetli yemeklerinin, turizm sektörünün ne kadar önemli bir parçası olduğunu gözler önüne seriyor. Özellikle İstanbul mutfağı, dünyanın dört bir yanından izler taşıdığı için oldukça özel bir konumda yer alıyor ve birçok gastronomi uzmanının onayladığı benzersiz lezzetleriyle öne çıkıyor. Yiyecek ve içeceklerin yalnızca adı ve lezzeti değil, aynı zamanda bir tarihi de olduğunu hatırlatan Türk mutfağı, turizm sektörünün mutfak kültürüyle ilişkisini en lezzetli şekilde harmanlayarak sunuyor.
Dünden Bugüne Türk Mutfağı
Türk mutfağının önemli bir kısmının Osmanlı döneminde şekillendiği bilinse de, temelinde çok daha eskiye dayanıyor. Uzmanlar tarafından Türk mutfağının tarihsel gelişimi ise şu şekilde ifade ediliyor:
Göçebe kültürünün etkisiyle, et tüketimi Türk mutfağının önemli bir parçası haline geldi. Bunun yanı sıra hamur işi, bu mutfağın her dönemde önemli bir parçasıydı.
Türklerin Anadolu’ya yerleşmesiyle birlikte, Anadolu tahılları Türk yemeklerinin temel taşlarından biri haline geldi ve yaygın olarak kullanılmaya başlandı.
Orta Asya’dan göçen Türkler ve Anadolu kültürünün birleşimi ile ortaya lezzetli Selçuklu mutfağı çıktı. Günümüzde hala severek tükettiğimiz pide, sucuk gibi birçok yiyecek, ismini bu dönemde aldı.
Osmanlı döneminde Türk mutfağı, dünyanın dört bir yanına yayıldı ve saray mutfağı, günümüzün birçok gastronomi uzmanı tarafından kabul edilen şekilde dünyanın en köklü mutfakları arasında yer aldı.
Cumhuriyet dönemiyle birlikte Türk mutfağı modern bir görünüm kazandı. Et yemeklerinin ağırlıkta olduğu geleneksel mutfağın yanı sıra, zeytinyağlı ve sebzeli yemekler de en az geleneksel mutfak kadar ön planda yer almaya başladı.
Bugün Türkiye’nin dört bir yanında, bölgelerin iklimine ve yetişen ürün çeşidine göre birbirinden lezzetli yemekler yapılmakta, Anadolu tahılları dünyanın en eski ve orijinalliğini koruyan tahıllar arasında yer almaktadır.
Sosyal Medyanın Mutfak Kültürüne Etkisi
Mutfak kültürü nesilden nesle aktarılan bir değer olsa da günümüzde yemek tariflerinin paylaşıldığı mecra bambaşka; sosyal medya. Yemek tarifleri içeren kitapların yerini video ve paylaşım platformlarının almasıyla, herkes kendi tariflerini paylaşıp, istediği tarifi deneme imkanına sahip oldu. Mutfakta geçirilen zamanın artmasına neden olan bu dönüşüm, sosyal medyadaki tarifleri uygulayan kişi sayısında da artışlar yaşanmasını sağladı. Özellikle ünlü şeflerin tariflerini evlerinin konforunda deneyenler, geleneksel mutfağın zengin dünyasını gönüllerince keşfetti.
İçeriği kişiselleştirme, reklamları özelleştirme ve ölçme, daha güvenli bir deneyim sunma amacıyla çerez ve benzeri teknolojiler kullanıyoruz. Tüm çerezleri kabul ediyorum üzerine tıklayarak veya Çerez Tercihleri seçeneğini etkinleştirerek Çerez Politikamızda özetlenen uygulamaları kabul etmiş olursunuz. Tercihlerinizi değiştirmek için lütfen Çerez Tercihleri seçimlerinizi güncelleyin.