DR. MURAT BİLGİLİ

DR. MURAT BİLGİLİMental Koç, Psikolojik Gelişim Uzmanı ve Yazar

Keynote & Konuşma

  • Mental Çeviklik (Kurumsal Dönüşümün Temeli)
  • Post Futurizm (Geleceğin Ötesinde Olmak)
  • Yaşam Mimarlığı
  • İzole Olmuş Bir Dünyada Anlam Yaratmak
  • Yarının İnsanı Kim Olabilir?

Konuşmacı Profili

İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesinden mezun olarak hikâyeme başladım. Mecburi hizmet sonrasında İstanbul’a döndüğümde kendimi morgda buldum. 1000 den fazla otopsi yaparak Adli Tıp Uzmanı olduktan sonra Çapa Tıp Fakültesi Erişkin Psikiyatrisinde Prof. Dr. Özcan Köknel’le, Sosyal Psikiyatri alanında Prof. Dr. Metin Özek ile, daha sonra Çocuk Psikiyatrisinde Prof. Dr. Özgür Polvan ile birlikte çalıştım.

Bu bölümlerdeki çalışmalarım beni Dr. Kriton Dinçmen ile birlikte uzun yıllar Varoluşçu Psikiyatri alanında ve Adli Psikiyatri’de araştırmalar yapmaya hazırlamıştı. Özellikle aile içi şiddet, suç işleme psikolojisi, suçluların varoluşsal olarak incelenmesi, hukuki ve ceza ehliyeti alanlarına yoğunlaştım.
Adli Tıp Kurumu Başkan Yardımcılığı ve Adli Tıp Genel Kurul Üyeliği görevlerinde bulundum. Daha sonra devletteki tüm bu görevlerimden ayrılarak özel sektörde çalışmaya başladım.

Tüm bu çalışmalarım arasında 4 yıl boyunca yaptığım radyo programcılığı hayatıma çok farklı heyecan ve deneyimler katkı.

Özaltın Holding bünyesinde Gloria Serenity, Gloria Golf ve Gloria Verde Otellerinin Eğitim Departmanını da içine alan İnovasyon, Kalite ve Yönetim Sistemleri Direktörü olarak 5 yıl görev yaptım. Türkiye’de bir ilk olarak inovasyon çalışmaları kapsamında üç otelin gıda, havuz, içme suları gibi alanlarından alınan numunelerin incelendiği laboratuvarı kurarak her türlü incelemeyi kendi bünyemizde yapmaya başladık. Özellikle misafirle iletişimde olan F&B, Housekeeping, SPA, Front Office gibi departmanlarla birlikte misafir ve çalışan memnuniyetine yönelik sürekli eğitimler planladık.

10 yıldır Hospitality alanında Türkiye’nin önde gelen gruplarına ve otellerine danışmanlık yapmakta misafir ve çalışan memnuniyetini arttırmaya yönelik, takım olma, liderlik, hatırlanmaya değer misafir deneyimi alanlarında eğitimler vermekteyim.

Otomotiv, iş makineleri, bankacılık, finans, perakende, ilaç gibi farklı birçok sektörde eğitimler verdim ve danışmanlık yaptım. Sektörel farklılık bakımından en ilginçlerinden biri de bir yıl süreyle yaptığım Casino danışmanlığıdır. Bu süre zarfında Casino çalışanlarına stres yönetimi, müşteri memnuniyeti ve kriz anlarında çözüm üretme üzerine eğitimler verdim ve danışmanlık yaptım.

Mental ve performans danışmanlığını yaptığım tenisçi Marsel İlhan dünya sıralamasında ilk 100’e giren tenisçimiz oldu. 2016 yılında Çağla Büyükakçay ile çalışırken en iyi sıralaması olan dünya 60 numarasına yükseldi. Ve yine Şahika Ercümen 2016 yılında iki dünya rekoru kırarken birlikteydik.

Son üç yıldır kabin çalışanları, kaptanlar ve First Officer’larla (uçuş ekipleriyle) kokpit ve uçuş psikolojisi üzerine çalışmalar yapıyorum. Uçuş ekiplerinin kişisel motivasyonu, ekip içi iletişim, liderlik, takım olabilme, uçuş güvenliğinin psikolojik yönleri alanlarında eğitimler veriyorum.

Bugüne kadar 1000 den fazla eğitim, konuşma ve seminerlerle 100.000 den fazla kişiye hitap ettim. Bu sayıyı keyifle arttırmaya devam ediyorum.

Konuşmacı olarak katıldığım toplantılarda pandemi öncesinde “Motivasyon, Liderlik, Dönüşüm Yönetimi, Geleceğe İnovatif Bakış” gibi başlıklar öne çıkarken pandemiden sonra “Resilience, Adaptif Liderlik, Mental Gücün Yönetimi, Kollektif Mental Gücün Yaratılması” gibi başlıklar ilgi ve heyecan yaratmasıyla öne çıktılar.

Deneyim Odaklı & Eğlenceli Çözümler

Dr. Murat Bilgili ile Karakterin Kaderindir

Şirketiniz Ya Da Takımınızın Karakterini Öğrenmek İster misiniz?
Şirketinizin (Takımınızın) Kaderi Karakterinde Gizli

  • Nasıl bir topluluksunuz?
  • Nasıl davranıyorsunuz?
  • Neden böyle sorunları sık yaşıyorsunuz?
  • Neden bir türlü aşılamayan iletişim sıkıntılarınız var?
  • Değişime gösterilen bu direnç nasıl aşılacak?
  • Yönünüz nedir?
  • Nereye doğru gidiyorsunuz?
  • Böyle düşünmeye, davranmaya devam ederseniz başarı gelecek mi?
  • Önce kendini ve sonra ait olduğun topluluğu nasıl tanırsın?

İnsanların düşüncelerini, davranışlarını, tercihlerini belirleyen en önemli faktörlerden biri karakterleridir. Şirketinizi ya da takımınızı oluşturan kişilere ait karakter özelliklerinin toplamı aslında kurumsal karakteri ortaya koyar.

​ Her karakterin olumlu ya da olumsuz yönleri tartışılacak, nasıl davranılırsa nasıl istenilen sonuç alınabileceği mizah içeren örneklerle paylaşılacaktır. Eğlenceli olan bu programda bireysel analiz yapılmayacağından katılımcılar rahatsızlık duymayacaklardır. Tercihler ve sonuçlar kayped uygulamasıyla toplu olarak değerlendirilecektir. 

Uygulama sırasında çıkan sonuçların analizi yapılacağından katılımcılar kendi iç değerlendirmelerini yapma imkânı bulacaktır. Diğer insanların karakter özelliklerini göre onlarla iletişimin nasıl sağlanacağı konusunda bilgilenme imkânı olacaktır. Kurum içi ve dışı iletişimde başarı ya da başarısızlık hep bu özelliklere bağlıdır. Eğlenceli geçecek bu programda katılımcılar öz farkındalığa sahip olacaklardır. Bu şekilde aşağıdaki başlıklarda yaşanan zorlukların üstesinden gelebilme çok daha kolay başarılacaktır.

  • İlişki Yönetimi
  • Motivasyon
  • Değişim Yönetimi
  • Stres Yönetimi
  • Zaman Yönetimi
  • Zorlukların Üstesinden Gelebilme
  • Yeniliklere Açık olabilme
  • Çatışma Yönetimi
  • İdeal Takım Olabilme
  • Süreç Yönetimi
  • Proje Yönetimi
  • Müzakere Teknikleri

Çalışan memnuniyeti, kariyer planlaması, kurum kültürü, yıllık hedefler, kurumsal hedefler, aidiyet… Bunlar ve benzeri başlıklarda cevapsız kalan sorulara yanıtı şirketinizin ya da takımınızın karakter analizinde bulabilirsiniz. Topluluklar karakter tiplerinden kaynaklanan sistemli bir önyargı tarafından kısıtlanırlar. Bu uygulamadan sonra geriye dönüp baktığınızda yaşamınızda kafanızı karıştıran tüm olaylar ve tepkiler kusursuz bir anlam kazanacaktır.

Kelime Bulutu

  • Psikoloji

  • Pozitif Psikoloji

  • Yaşam Mimarlığı

  • Dijital Dönüşümün Psikolojisi

  • İkna

  • İkna ve Müzakere

  • Kaygıyı Yönetmek

  • İş Yönetimi

  • Kişilik Özellikleri

Konuşmacı ile İlgili Yazılar