Strateji Danışmanı, Özyeğin Üniversitesi Öğretim Üyesi
25 yıllık profesyonel iş deneyimi boyunca PepsiCo, Nike, Procter & Gamble, Nestlé gibi firmalarda üst düzey yöneticilik yapan Ergin Akman son olarak Nestlé Waters Avrupa Bölgesi’nde Pazarlama ve Satış’tan sorumlu Başkan Yardımcılığı görevini sürdürdü.
Avrupa bölgesinde tüm ticari fonksiyonlardan sorumlu olarak görev yaptığı dört yıl boyunca bölgenin büyüme ve özellikle karlılık rakamlarının radikal bir şekilde gelişmesine katkı sağladı.
Ergin Akman bu role pazarlama, kanal satış geliştirme, kategori yönetimi, kurumsal iletişim ve çağrı merkezi fonksiyonlarını yönettiği Nestle Waters Türkiye organizasyonundan transfer oldu.
Nestlé ailesine katılmadan önce de, Procter & Gamble Professional Care (Wella) bünyesinde Pazarlama Direktörlüğü görevini Satış Operasyon ve İş Geliştirme fonksiyonlarının yönetimiyle birlikte sürdüren Ergin çalıştığı 8 yıl boyunca portföy yönetimi, fiyatlandırma ve ticari pazarlama alanlarında geniş deneyim sahibi oldu.
Bu deneyiminden önce de Nike, Frito Lay PepsiCo, Philips ve Koç Holding gibi firmalarda orta ve üst düzey yöneticilik yapan Ergin çalıştığı yıllar boyunca farklı kültürlerden, uluslardan, disiplinlerden kişilerle çalışma şansını yakaladı.
Ergin Akman İ.T.Ü. Endüstri Mühendisliği mezunu. Lisans eğitiminden sonra aynı üniversitede yönetim yüksek lisansını ve University of California, Berkeley’de pazarlama eğitimlerini tamamladı.
Profesyonel hayatına paralel olarak, Yeditepe Üniversitesi Executive MBA programında Stratejik Pazarlama dersleri ve çok farklı kurumlara Strateji, Marka, Fiyatlandırma, İletişim, Global Trendler üzerine eğitimler ve seminerler vermektedir.
Koşu, trekking, yoga gibi farklı spor dallarıyla ilgilenen Ergin “Fotoğrafçılık” dalında ikinci üniversitesine devam etmekte ve ilk “Sprint Triatlon” yarışına hazırlanmaktadır.
25 yıllık profesyonel iş deneyimi boyunca PepsiCo, Nike, Philips, Wella, Procter & Gamble, Nestlé gibi firmalarda Türkiye’de ve yurt dışında üst düzey yöneticilik yapan Ergin Akman ekonomik dinamiklerin zorlaştığı, rekabetin her geçen gün çetinleştiği; teknolojik gelişmelerin tüketicileri, kurumları ve iş yapış şekillerini kökünden değiştirmeye başladığı bu dönemde Büyüme Stratejileri, Stratejik Pazarlama, Fiyatlandırma ve İnovasyon konularında firmanıza özel eğitimler ve workshop çalışmaları düzenliyor.
Perakende
Marka Yönetimi
Ürün Yönetimi
Pazarlama Stratejileri
Pazarlama İletişimi