Search Button
  1. »
  2. Blog
  3. »
  4. Influencer Marketing 101

Influencer Marketing 101

Dijital iletişim teknolojileri, kullanıcılara bilgiye erişim ve sosyal etkileşim konusunda sonsuz seçenek sunarken, fikir liderlerinin ve uzmanların ürettikleri içerikleri geniş kitlelerle paylaşabilecekleri platformlar yarattı.

İşlerimizi dijital dünyaya taşırken kurum ve markalar olarak bizler de büyük avantajlar elde ettik:

  • Ürün ve hizmetlerimizi küresel pazarlara taşıyabilecek geniş bir alana sahip olduk,
  • Analiz ve hedefleme ile tam olarak istediğimiz kitleye seslenebilir hale geldik,
  • Hedef kitlemizin eğilimlerini net olarak gözlemleyebildiğimiz için doğru pazarlama stratejileri geliştirebilmekteyiz,
  • Pazarlama faaliyetlerimizin sonuçlarını ölçebilir hale geldik,
  • Yatırım getirilerimizin dönüşü de artık çok daha yüksek!

Bu yazımızda Speaker Agency Çözümleri arasında Business Influencer olarak sunduğumuz hizmetlerden “Influencer” kavramını incelemeye başlıyoruz.

Influercer’lar / Kanaat Önderleri / Fikir Liderleri Kimdir ve Toplumu/Tüketiciyi Nasıl Bu Kadar Etkileyebiliyorlar?

Influencer, ünlülerin reklamlarda yer alması ya da sosyal medya fenomenlerinin yaygınlaşmasından çok daha öncesinden beri pazarlamacıların gündemindeki konulardan biri.

1940’larda ABD başkanlık seçimlerinde, seçim kampanyasının seçmenler üzerindeki etkisini araştırmak için yapılan çalışmalar beklenmedik bir sonuç veriyor:

Birçok kimsenin siyasi görüş ve tutumlarını kitle iletişim araçları değil, kişilerarası iletişimde güvendikleri insanların düşünceleri belirliyor.

Kanaat Önderleri ya da Fikir Liderleri (opinion leader) olarak tanımlanan bu grubun, nasıl olup da kitle iletişim araçlarından daha güçlü bir etki yarattığını inceleyen araştırmacılar şu sonuca varıyor: “Kitle iletişim araçları halkın büyük bir kısmına doğrudan ulaşamıyor, bilhassa ilk etapta kanaat önderleri grubuna erişiyor ve bunlar üzerinden pek aktif olmayan dinleyici kitlesine varabiliyor.” (Lazarsfeld, Berelson, Gaudet, 1948). Bu bilgi doğrultusunda İki Aşamalı Medya Etkisi Modeli geliştiriliyor ve pazarlamacılar son kullanıcıya kanaat önderi üzerinden ulaşmanın yollarını araştırıyor.

Pazarlama bilimcileri bu tarihten sonra da kanaat önderlerinin rolünü incelemeye devam ediyor:

Kanaat önderleri hedef tüketici kitlesinin satın alma, karar verme ve davranışları üzerinde yüksek bir etkileyici güce sahip olan kişilerdir. Ayrıca bu kişiler toplumun her tabakasından gelmekte ve fikirlerine değer verilen bu bireyler, çevresinde bulunan diğer kişilerin satın almaya yönelik tutumlarını etkilemektedir.” (Philip Kotler, 1997)

Bugün geldiğimiz noktada kanaat önderi, kitle iletişim araçları (internet ve sosyal medya) ve tüketici arasındaki ilişkinin biçim değiştirerek sürdüğünü görüyoruz.
Bundan yaklaşık 80 yıl önce bilgiye erişimi sınırlı olduğu için kanaat önderlerine kulak veren kitle, bugün kendisine sunulan muazzam bilginin içinde yönünü bulabilmek için influencer’ların uzmanlığına, bilgisine, deneyim ve görüşlerine ihtiyaç duyuyor.

Bu bağlamda “Influencer marketing” projeleriniz kapsamında size önereceğimiz uzmanlığıyla sosyal etki yaratan influencer konuşmacılarımız, ürettikleri özgün ve zengin içerikle Türkiye’nin en çok takip edilen uzmanlarından biri olacak. Ayrıca güçlü imajları sayesinde marka/ürün etkileşiminizin artmasına katkıda bulunacaklar. Diğer influencer’lardan farklı olarak, uzmanlıklarıyla ayrışmaları nedeniyle biz influencer konuşmacılarımızı Business Influencer olarak adlandırmayı tercih ediyoruz.

Influencer kimdir, sorusunun yanıtını aldığınızı düşünüyorsanız, Influencer Pazarlama Stratejisi Geliştirme ile ilgili yazımızı okuyabilirsiniz.