Pazarlamada En Etkili Influencer Kullanım Örnekleri

Teknolojinin gelişmesi ve dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte sosyal medya kullanımı gün geçtikçe artıyor. Sosyal medya uygulamalarında yüksek takipçilere ve kullanıcı etkileşimine sahip olan Influencer profilleri, satın alma alışkanlıkları ve trendlerin gelişimine katkı sağlıyor. Böylelikle kullanıcılar ürün hakkındaki detayları ve yorumları Influencerlar aracılığıyla inceleme imkanına sahip oluyor.

20 Mayıs 2022 ・ Yazan: Speaker Agency

Influencer Marketing Nedir?

Günümüzde çok yaygın olan ve gelecekte de kullanımının artması öngörülen sosyal medya uygulamaları, hedef kitlesine ulaşmak için firmaların oldukça tercih ettiği yöntemlerden biridir. Influencer marketing; yüksek takipçilere sahip olan sosyal medya profillerinin, firmaların ürün ya da hizmetlerini tanıtması, açıklaması, deneyimlerini aktarması, sosyal medya etkinliği düzenlemesi, kampanya ve çekilişleri yürütmesi ve satın almaya teşvik etmesidir. Influencer Marketing faaliyetlerini yürüten sosyal medya hesaplarına kanaat önderi denir. Influencerlar markaların ürün ve hizmetlerini tanıtmanın yanı sıra bu ürünleri öne çıkarmayı ve markaya olan bilinirliği ve güveni arttırmayı hedefler. Takipçileri ile etkileyici pazarlama için güçlü bir bağ kuran Influencerlar, ürün ya da hizmet hakkında deneyimlerini ve görüşlerini aktardığı için kullanıcıların aklında daha çok kalır. Bu nedenle Influencer kullanımı büyüme odaklı bir yaklaşım ve marka değeri için önemlidir.

Pazarlamada En Etkili Influencer Kullanım Örnekleri

Günümüzde Influencerlar, klasik reklamlarının aksine kullanıcılara yeni nesil sosyal medya trendlerini baz alarak hitap eder. Özellikle internet ve bilgi çağında yetişen yeni neslin hem alışveriş hem de ürün inceleme için ilk başvurduğu yerlerden olan sosyal medya hesapları, Influencerların etkisindedir. Bu etkiyi arttırabilmek için uygulanan Influencer pazarlama örnekleri şunlardır:

  • Markaya Uygun Influencer Seçimi

Influencer seçimi yaparken o profili takip eden hedef kitlenin ilgi alanına dikkat edilmelidir. Bu sayede Influencer’ın tanıttığı ürüne ya da hizmete ilgi duyan ve satın alan kullanıcıların sayısı yükselebilir. Hedef kitle, ürün ve Influencer arasındaki bağlayıcılığı korumak için Influencer seçimi; markanın değerlerine ve stratejilerine göre yapılır. Hedef kitle seçiminde yaş, cinsiyet, kültür, yaşam tarzı ve etkileşim oranları dikkate alınır. Örneğin bir gıda maddesinin tanıtımı için ünlü bir şef tercih ederken bebek bakım ürünleri için anne olan bir Influencer profiline yönelebilirsiniz.

  • Merak Uyandırmak ve Markayı Özelleştirmek

Kullanıcılar merak ettikleri ve özel buldukları markanın ürünlerine yönelme eğilimindedir. Bu nedenle klasik söylemlerin yanı sır daha akılda kalıcı ve özgün olan görsel ve içerikler satın almaya daha çok teşvik eder. Örneğin markanızla özdeşleşen bir figür kullanımı, belirli renklerin tercih edilmesi ve sosyal mesajların verilmesi öne çıkmanızı sağlayabilir.

  • Influencer ve Takipçilerine Özel Kampanyalar Yapmak

Influencerlar; profillerinde marka ile ilgili kampanya, indirim ve çekiliş haberlerini paylaşabilir. Bu paylaşımlar; etkileşimi arttırma ve satın alma kararı üzerinde rol oynamak içindir. Örneğin, bazı ürünler için belirli oranda indirim yapabilir ve takipçilere indirim kodunu Influencer aracılığı ile iletebilirsiniz. Bu durum kullanıcılara kendilerini özel hissettirir ve markaya olan ilginin ve bilinirliğin artmasına yardımcı olur.

Influencerlar; sosyal medya uygulamaları aracılığıyla milyonlarca takipçiye ulaşarak aralarında güçlü bir güven ve iletişim bağı kurar. Takipçiler ise Influencerların orijinal, etkileyici ve pazarlama odaklı içeriklerinin yansıttıkları doğrultusunda ürün ve hizmetlere ilgi duymaya ve tavsiyeler sonrasında satın almaya yönelir.

Siz de Influencer konuşmacılarımız hakkında daha detaylı bilgi almak için Influencer sayfamızı inceleyebilir ve  M. Serdar Kuzuloğlu, Prof. Dr. Özgür Demirtaş, Dr. Sertaç Doğanay, Prof. Dr. Emre Alkin, Nilay Örnek, Cem Seymen, Beyhan Budak ve Barış Özcan gibi birçok uzman Business Influencer konuşmacılarımıza dijital projelerinizde yer verebilirsiniz. 

Kelime Bulutu

  • B2B Influencer

  • Business Influencer

  • Sosyal Medya Etkileşimi

  • Tüketici Güven Endeksi

  • Instagram Etkileşimi

  • Etkilyeci Pazarlama

  • Sosyal Etki