Pazarlamada Sosyal Medya ve Business Influencer Etkisi

Sosyal medya ve influencer'lar, teknolojinin gelişmesi ve dijitalleşmenin artmasıyla birlikte pazarlama faaliyetlerinde sıklıkla tercih edilen iletişim kanallarından biri olmuştur.

09 Mart 2022 ・ Yazan: Speaker Agency

İşletmeler, sosyal medyada varlık göstererek ürünlerini ve hizmetlerini tanıtabilir, müşterileri ile doğrudan etkileşime geçebilirler. Bu faaliyetlere ek olarak aynı zamanda sektörel bilgi paylaşımları yapabilir ve satışlarının artması için çeşitli sosyal medya etkileyicileri ile (Business Influencer) iş birliği yapabilirler.

Sosyal Medyanın ve Business Influencer'ların Pazarlamaya Etkisi

Günümüzde sosyal medya; işletmelerin bir marka değeri oluşturabilmek ve daha geniş hedef kitlelerine ulaşabilmek için en çok tercih ettiği mecralardan biridir.

Yapılan araştırmalara göre sayıları her gün artan dijital kullanıcılar, gün içerisinde vakitlerinin çoğunu sosyal medya uygulamalarında geçirmektedir. Dijital dünyada giderek artan kullanıcı sayısı ve etkileşimin pazarlamaya etkileri ise şunlardır:

  • Sosyal medya, markaların hedef kitleleri ile iletişime geçmeleri ve onların sorularını doğrudan yanıtlayarak gelen talepleri karşılayabilmeleri için en önemli araçlardan biridir. Bu iletişim kanalı sayesinde etkin bir marka imajı oluşturulabilir ve müşteri memnuniyetinin artması için yeni stratejiler geliştirilebilir.
  • İşletmelerin sahip olduğu sosyal medya hesaplarından ürün, hizmet ve diğer tüm konularla ilgili gelen geri bildirimler pazarlama faaliyetleri açısından önemli bir kaynaktır. Tüketicilerden gelen geri bildirimler doğrultusunda pazarlama stratejileri gözden geçirilebilir ve satış oranlarında artış sağlayacak yeni uygulamalar hayata geçirilebilir. Bu uygulamalara zengin ve özgün içerikler üreterek ürün ve hizmetleri tanıtan ve doğrudan iş sonuçlarına katkı sağlayan “Business Influencer” çalışmaları da dahil edilebilir.
  • Tüketicilerin çoğu bir ürünü ve hizmeti satın almadan önce detaylı bir araştırma yapma eğilimindedir. Aynı zamanda ürünü satın alan kullanıcıların birçoğu; olumlu ya da olumsuz bir değerlendirmede bulunmaktadır. Ürün hakkında görüş ve önerilerini sosyal medya kanalları üzerinden dile getiren tüketiciler, diğer kullanıcıların satın alma kararını da etkilemektedir. Dijital kanallarda aktif olarak varlık gösteren markalar, kullanıcılarına daha iyi bir alışveriş deneyimi yaşatmak aynı zamanda ürün ve hizmetlerini geliştirmek için gelen geri bildirimleri takip etmeli ve dikkate almalıdır.
  • Markanın tüm dijital hesaplarının aktif olarak kullanılması kurumsal itibar ve marka değerinin korunması açısından önemlidir. Satıcı ve tüketici arasında dijital kanallar aracılığıyla kurulan güçlü bağlar, geleneksel pazarlama faaliyetlerinin yanı sıra çağa uygun olarak geliştirilen dijital pazarlama faaliyetleri üzerinde de olumlu etki yaratmaktadır.

Pazarlama Faaliyetleri Açısından Sosyal Medya ve Business Influencer Kullanımı

Dijital çağa ayak uydurarak pazarlama faaliyetlerini genişletmek isteyen işletmeler, sosyal medya hesaplarını etkin bir şekilde kullanmalıdır. Kurumsal itibarı artırıcı çalışmalar arasında yer alan “influencer marketing ve business influencer” çalışmaları son zamanlardaki en popüler sosyal medya trendleridir.

Bilgi, deneyim ve uzmanlıklarıyla dijital platformlarda çok fazla kişi tarafından takip edilen Business Influencer’lar ile hedef kitlenizin daha çok ilgisini çekebilir, rakiplerinizin önüne geçebilir ve yarattıkları sosyal etki sayesinde kurumsal itibarınızı güçlendirebilirsiniz.

Business Influencer çalışmaları paralelinde sosyal medyayı daha etkin kullanabilmek için üzerinde durmanız gereken diğer konular ise şunlardır:

  • Dijital kanallarda pazarlama faaliyetlerini uygulayabilmek için hedef kitlenizi iyi tanımalı ve onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmalısınız. Hedef kitlenizi belirlerken yaş, cinsiyet, kültürel farklılıklar ve gelir durumu gibi pek çok faktörü göz önüne alarak daha doğru seçimler yapmanız mümkündür.
  • Dijital hesaplarda yalnızca içerik paylaşmak için kullanılması müşterilerde olumsuz izlenim bırakabilir. Müşterileriyle soru-cevap etkinlikleri düzenleyen, canlı yayınlar başlatan ve özel günler kapsamında kampanyalar uygulayan markaların hesaplarının daha fazla takip edildiği bilinmektedir.
  • Dijital kanallarda benzer tarzda içerikler üretmek kullanıcıların sıkılmasına yol açabilir. Takipçilerin ilgisini canlı tutacak fotoğraf, video, blog yazısı, röportaj ya da influencer iş birliklerinin kurulması markanızı daha fazla öne çıkarabilir. İçeriklerin özgün ve kaliteli olması, hedef kitlenin taleplerine uygunluğu ve düzenli olarak üretilmesi de marka itibarının sürdürülebilirliğini korumak açısından önemli bir faktördür.

Pazarlamada sosyal medyanın ve business influencer’ın etkisi hakkında daha detaylı bilgi almak için web sitemizdeki Business Influencer sayfamızı inceleyebilir ve bu alanda uzman olan M. Serdar Kuzuloğlu, Dr. Sertaç Doğanay, Beyhan Budak, Şermin Yaşar, Judith Liberman, Dr. Özgür Bolat ve Prof. Dr. Ayşe Bilge Selçuk'un deneyimlerinden yararlanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kelime Bulutu

  • Sosyal Medya

  • Business Influencer

  • Dijital Pazarlama

  • Dijital Pazarlama & Sosyal Medya

  • Influencer Pazarlama

  • Influencer Marketing

  • Marketing

  • Influencer

  • Social Media