GÜVEN İSLAMOĞLU

GÜVEN İSLAMOĞLUDoğa ve Çevre Programları Yapımcısı, Doğa Aktivisti

Keynote & Konuşma

  • Küresel Isınma ile Dünya Bize Neyi Anlatmak İstiyor?
  • Sürdürülebilir Bir Yaşam Mümkün mü?
  • Karbon Ayak İzi ve Minimalist Yaşam
  • Yeşil Enerji
  • Çocuk ve Doğa
  • Orman ve Su Döngüsü
  • Biyoçeşitlilik ve Biyomimetik ( Doğayı Taklit )
  • Keşif Yolculuğu; Doğadan Doğal Hikayeler
  • Geri Dönüşüm
  • Türkiye’nin Çevre Sorunları

Konuşmacı Profili

Güven İslamoğlu, meslek hayatına 1990 yılında TRT Ankara Televizyonu'nda “Gün Başlıyor” programında yönetmen yardımcısı olarak başladı. 1992 yılında HBB televizyonunun kuruluşunda yer aldı. Haber ve haber programlarının yönetmenliğini yaptı. 1993 yılında Show TV’ye geçti. Arena ve Prizma programlarının yönetmenliğini üslendi. Daha sonra ekran önüne geçmeye karar verdi. 1994-1998 yılları arasında Show ve Star Tv Haber Merkezlerinde muhabir olarak çalıştı. Bu dönemde sağlık ve çevre konusunda önemli haberlere imza attı.

1998 yılında CNN TÜRK’e geçti ve kuruluşunda yer aldı. Yüzlerce habere imza attı. Özellikle sıcak haberlerdeki canlı yayın performansıyla dikkat çekti. Sıcak haber ve gündem koşuşturması onu doğadan uzaklaştırmadı. Sık sık sıcak gündemin içine yok olan doğa ve çevre haberlerini de sokmayı başardı. Türkiye karasularında ilk defa kaşalot türü balinayı görüntülemeyi başardı. Balıkçı ağlarına takılan yaralı balinanın kurtarma operasyonunu konu alan “Balina Operasyonu” adlı belgesel uluslararası WWF ( World Wide Foundation ) tarafından en iyi belgesel ödülünü aldı.

İslamoğlu 2004-2011 yılları arasında sıradan insanların hayatlarını anlatan “Her (Evde) Yerde Bir Haber Var” ve “Alternatif Rota” programlarını dönüşümlü olarak ekrana taşıdı. Hikayesi yapılacak kişileri haritaya dart atarak ya da telefon rehberinden veya elektrik faturalarından rastgele seçiliyor, o ailenin kapısı çalınıyor, eğer kabul ederlerse hikayeleri yapılıyordu. Türkiye’de ilk defa denen bu habercilik çok sevildi. Diziler konu olabilecek 150 hikaye sahibinden 38’i bugün hayatta değil. Son hikâyelerini Güven İslamoğlu’na anlattılar. “Türk Schindleri”, “Nazi Postalları altında 5 sene”, ”100 yaşında doğdum”, ”Güneydoğu’da Anne olmak”, ”Kan Davasından Kaçış”, ”5 çocuğuma dadı oldum”, “Mobilyası olmayan marangoz” en ilginç insan hikâyeleriydi.

2011 yılında giderek büyüyen çevre sorunlarına dikkat çekmek için “Yeşil Doğa” ve “Seyirci Kalmayın” programlarını hazırlamaya başladı. Türkiye’nin çevre ve doğa sorunlarını cesurca ekrana taşıdı. Kendini çevreci değil doğasever olarak tanımladı. “Doğayı korursan insanı da korursun” felsefesinden yola çıkarak doğanın sesi olmaya çalıştı. Farkındalığı arttırmak için kısa doğa ve çevre spotları hazırladı. “Seyirci Kalmayın” ve “Çevre Dedektifi” adlı bu spotlar çok ses getirdi. Özellikle AVM’lerde çektiği pet şişe ile ilgili Flash Mob çekimleri çok konuşuldu.

Yeşil Doğa programı 2011 yılında Avrupa’nın Çevre Nobel’i olarak görülen “Eurosolar 2011 Güneş Ödülü”ne layik görüldü. Ödülü Berlin’de aldı. Halen bu 3 programı hazırlayıp sunuyor. İçilebilir sularda yüzmesi ile tanınıyor. Türkiye’de Ağrı Dağı dahil çıkmadı dağ (Cudi hariç), girmediği kanyon, görmediği şelale, yüzmediği krater gölü nerdeyse kalmadı.

Bu programların yanı sıra , belirli dönemlerde “Toprağın Kadınları” , “Yeryüzüne Saygı” gibi bir çok projeyi de hazırlayıp ekranlara taşıdı.
Aynı zamanda 1991 yılında Artvin Hopa’dan ,İskenderun Arsuz’a kadar tüm Türkiye sahillerini en kısa süre kat etmeyi planlayan Taipen adlı teknenin hikayesini belgeselleştirdi. Tekneyi helikopterle takip etti. Rekor denemesi 15 gün sürdü. Güven İslamoğlu helikopterde bulunan 4 kişi ile birlikte Türkiye sahillerini baştan başa helikopterle kat edene ilk kişi oldu.

Evli ve bir çocuk sahibi olan Güven İslamoğlu doğayla barışık bir yaşam sürmeyi seviyor. Amatör olarak marangozlukla uğraşan İslamoğlu, evinin birçok mobilyasını da kendi yapıyor. En büyük hayali, denize inen bir dağ yamacında yöresel malzemeleri kullanarak otantik bir ev inşa etmek.
İslamoğlu, aynı zamanda aktif olarak trekking, bisiklet ,yelken (kataraman ) ve squash sporuyla uğraşıyor.

Güven İslamoğlu’nun Aldığı Ödüller

  • 2020 Tarım Ve Orman Bakanlığı Yeşilin En’leri “En Çevreci Program”
  • 2020 RTGTD Medya Oscar’ı -  En İyi Kültür Ve Çevre Programı
  • 2020 İ.T.O Basında Sağlık Ödülü -  En İyi Çevre Programı
  • 2018 AGC Nuri Dağtekin özel Ödülü
  • 2018 Magazin Gazetecileri Derneği (MGD) Altın Objektif jüri özel Ödülü
  • 2018 Sp Sainte Pulcherıe “Barış Ağacı” Çevre Ödülü
  • 2018 TTB Eskişehir “Basın Sağlık Ödülü”
  • 2017 Çevko Geleneksel 6.Yeşil Nokta özel Ödül
  • 2017 Turcomoney Dergisi Türkiye’ye ve dünyaya değer katanlar Ödülü
  • 2017 TMMOB Peyzaj Mimarları Odası İzmir “Yılın Basın Ödülü”
  • 2017 Şişli Belediyesi - En Çok Çocukla Doğa Dostu Ödülü” En çevreci kişi
  • 2016 ÇEVKO Geleneksel 5. Yeşil Nokta Çevre Ödülü
  • 2016 Motif Halk Bilim Özel Ödülü
  • 2016 İstanbul Tabipler Odası “Yeşil Doğa” En İyi Tv Programı
  • 2016 TMMB Şehir Plancılar Odası “Kent Planlama Basın Ödülü”
  • 2016 Deniz Kültür Derneği “Deniz Yıldızı Çevre Ödülü”
  • 2016 TMMOB Peyzaj Mimarları Odası İletişim Ödülü
  • 2016 Türkiye Ziraatçılar Derneği Başarı Ödülü
  • 2015 Edirne Doğa Sporları Kulübü (EDOSK) Doğal Yaşam Savaşçısı' Ödülü
  • 2015 Sedat Simavi “Övgü” Ödülü
  • 2015 Maltepe Üniversitesi İletişim Akademisyenleri Medya ve İletişim Ödülleri ‘’Farkında Olanlar, Fark Yaratanlar” Ödülü
  • 2014 Türk Balık Adamları Derneği
  • Çevreye Duyarlı Denizlere Dost Çevre Ödülü
  • 2014 Türk Tabipler Odası
  • Basında Sağlık Ödülü En İyi Program
  • 2014 Dekoder Ekolojik yaşam Özel Ödül
  • 2014 TMMOB Oktay Ekinci  - Basın Ödülü
  • 2014 Doğa Savaşçıları Çevre Örgütü / Basın Ödülü
  • 2013 Yeni Yüzyıl İletişim Ödülleri
  • Yılın En İyi Çevre Programı
  • 2013 ÇEVKO  - Yeşil Nokta Tv Ödülü
  • 2013 TURÇEV -  Doğa Ve Çevre Dostu Ödülü
  • 2012 Medya Etik Konseyi Ödülü - Tv Belgesel Etik Ödülü
  • 2012 Türkiye Bilişim Derneği Hizmet Ödülleri - Jüri Özel Ödülü
  • 2011 ÇEVKO  -  En İyi Çevre Programı
  • 2011 Eurosolar Güneş Ödülü Berlin (Avrupa’nın Çevre Nobel’i Türkiye’ye ilk kez verildi.)
  • 2011 Çevre ve Orman Bakanlığı
  • Sulak Alanlara Saygı Ödülü (Türkiye de ilk kez verildi)
  • 17. Gödence Ulusal Tarım Başarı Ödülü
  • 2011 İstanbul Çevre Konseyi Federasyonu Çevre Ödülü
  • 2010 Çağdaş Gazeteciler Derneği / En iyi belgesel
  • 2008 Avrupa Gazeteciler Derneği
  • En iyi bilgi, eğitim ve kültür programı
  • 2007 Türkiye Gazeteciler Cemiyeti / En iyi Haber-Program
  • 2006 Çağdaş Gazeteciler Derneği / En İyi Belgesel
  • 2006 Süleyman Demirel Üniversitesi öğrenci anketi
  • Ekoloji ve Doğa Konulu En İyi Program
  • 2005 Radyo Televizyon Gazetecileri Derneği / En iyi Show Programı
  • 2005 Sedat Simavi Özel Ödülü
  • 2003 Çevre Olimpiyatları Televizyon Dalında / En İyi Çevre Haberi
  • 2002 WWF (World Wide Foundation) En İyi Tv Belgesel
  • 2002 Çevre Olimpiyatları Televizyon Dalında / En İyi Çevre Haberi
  • 1989 Genç Gazeteciler Yarışması / En İyi Tv haberi
  • 1988 Genç Gazeteciler Yarışması / En iyi Mizanpaj ve Araştırma İnceleme

 

Business Influencer

Sosyal Medya Projeleri

Sosyal medya platformlarında; markanızın pazarlama stratejisine, imajına ve iletişim hedeflerine uygun, alanında uzman influencer seçimi yaparak, başarılı sosyal medya projeleri gerçekleştirebilir ve dijital dünyanın kanaat önderlerinin gücünden faydalanarak etkili iletişim çalışmaları yürütebilirsiniz.

Konuşmacımız pazarlama iletişim stratejinize uygun projelerde yer alarak sosyal medya platformları aracılığıyla hedef kitlenize erişebilir, aynı zamanda markanızın geliştirdiği mevcut kampanyanın tanıtımına/duyurusuna destek olabilir. Konuşmacımız ile birlikte gerçekleştireceğiniz sosyal medya projelerinde daha fazla kişiye ulaşarak etkili bir sosyal medya projesi yürütülmesini mümkün kılabilirsiniz.

Stüdyo Projeleri

Alanında uzman ve fikir lideri olarak kabul edilen influencer konuşmacımız ile, profesyonel ekipmanlar aracılığıyla stüdyo ortamında gerçekleştirilen projeler kurgulayarak, hedef kitle nezdinde markanızın bilinirliğinin ve güvenilirliğinin artmasını sağlayabilirsiniz.

Konuşmacımız, benzersiz içerik ve etkileyici konuşmalarıyla markanıza ve ilgili hedef kitlenize video konferans ve/veya canlı yayın teknolojisini kullanarak; bir stüdyo ortamında, tema ve içeriği önceden tasarlanmış projelerde yer alabilir, uzmanlık alanlarıyla ilgili bilgi ve deneyimlerini izleyenleri ve dinleyenleri ile paylaşabilir.

YouTube Projeleri

Sosyal medya platformlarının en güçlüleri arasında yer alan YouTube; dijital dünyada en çok tercih edilen, en ses getiren ve hedef kitle etkileşimini güçlendirmeye yönelik iletişim çalışmalarının en sık yürütüldüğü platformlardan biri olarak varlığını sürdürmektedir.

Hayata geçirilecek YouTube projelerinde dijital mecralardaki etkileşimi güçlü olan konuşmacımız ile uzmanlık ve çalışma alanları çerçevesinde markanıza özel özgün içerikler oluşturabilir, YouTube’a özel içeriğe sahip video serileri kurgulayabilir ve uzman görüşünü hedef kitle ile paylaşmak için ihtiyaca uygun içerikle tasarlanmış ve teması önceden belirlenmiş video serileri yaratabilirsiniz.

Podcast Projeleri

Markanızın ve hedef kitlenizin ilgi duyduğu konularda herhangi bir ekrana bağlı kalmadan uzman görüşüne erişmesini, ilham almasını ve keyifli vakit geçirmesini sağlayan podcast serileri ile birbirinden farklı platformlarda sesli yayınlar oluşturabilirsiniz.

Çok sayıdaki dijital kullanıcının ilgisini çeken ve giderek daha da popülerleşen bu mecrada yer alarak, alanında uzman konuşmacımız ile iletişim stratejinizi en iyi şekilde eşleştirerek doğru hedef kitleye ulaşabilirsiniz.

Marka Elçiliği Projeleri

Marka elçileri; marka ile hedef kitle arasındaki iletişimi canlı tutarak markanın referansı olma görevini üstlenir. Üstlenilen bu referansın odağında marka elçiliği; iletişim hedeflerine ulaşmak isteyen markalar için olmazsa olmaz bir pazarlama stratejisidir.

Markanızın imajını ve itibarını güçlendirecek, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtıp tavsiye ederek marka ile hedef kitle arasında uzun süreli anlamlı bağlar yaratacak, bunu sağlarken de hedef kitlenin güvenle markayı tercih etmesini mümkün kılacak konuşmacımız marka elçisi olarak dijital projelerinizde konumlandırabilir ve uzun soluklu iletişim çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

Kitap & Makale Projeleri

Kurum ya da markanızla ilgili konularda, yöneticilere, beyaz yaka çalışanlara ya da tüketici kitlenize (yetişkin/çocuk) yönelik yazılı içerikler (blog yazısı, makale, kitap vb.) oluşturmak için konuşmacımızın araştırmacı kişiliğinden, uzmanlığından, bilgisinden, özgün ve güçlü kaleminden yararlanabilirsiniz.

Konuşmacımız ile çok farklı ve özel içeriğe sahip kitap & makale projeleri oluşturabilir ve ihtiyaca uygun içerikle tasarlanmış, konusu ve teması önceden belirlenmiş özel kitap ve makaleleri hedef kitleniz ile paylaşabilirsiniz.

Kelime Bulutu

  • Sürdürülebilirlik

  • Çevre

  • Çevre ve Enerji

  • Doğa

  • Çevresel Sürdürülebilirlik

  • Minimalizm

  • Karbon Ayak İzi

  • Yeşil Enerji

  • Sıfır Atık