INFLUENCER BLOG İLETİŞİM

Sosyal Medya Pazarlamasında Influencer Etkisi

Influencer Marketing kavramı özellikle son birkaç yılda sosyal medyanın artan kullanımıyla birlikte hızla popüler hale geldi. Teknolojik gelişmelere paralel olarak pazarlama stratejileri de dönüşüm geçirerek Digital Marketing uygulamalarını öne çıkardı.

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya
  • Yayınlanma Tarihi: 29 Nisan 2022
  • Güncelleme Tarihi: 15 Mart 2024
  • Yazan: Speaker Agency
390186561 690X460

Birçok şirket, dijital pazarlama tekniklerine her zamankinden çok daha fazla zaman ve çaba harcamaya başladı. Rekabette avantaj sağlamak için ise sosyal medya pazarlama çabalarının bir parçası olarak influencer Marketing yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Giderek daha fazla firma, markalarını sosyal medya aracılığıyla tanıtmak için odak noktalarını çeşitli alanlardaki kanaat önderi ya da uzmanlar aracılığıyla Influencer Marketing çalışmalarına kaydırdı. Siz de Influencer Marketing kavramı hakkında daha fazla bilgi edinerek pazarlama faaliyetlerinizi daha etkili hale getirebilir ve dijital projelerinizde alanında uzman isimlere yer vererek başarılı çalışmalara imza atabilirsiniz.

Influencer Pazarlama Nedir?

Influencer pazarlama, marka ile Influencer arasındaki ilişkiyi tanımlar. Bu tür faaliyetlerde, ürün veya hizmetler Instagram, YouTube gibi çeşitli sosyal medya platformları aracılığıyla tanıtılır. Niş bir toplulukta güvenilir kişilerden oluşan, sadık bir takipçi kitlesine sahip ve marka imajına da uygun olarak seçilen Influencerlar, reklamını yaptıkları ürün ve hizmet hakkında bilgi veya deneyime sahiptir. Mikro Influencerlar, ünlüler, bloggerlar, sosyal medya Influencer’ları, önemli kanaat önderleri gibi gruplara ayrılabilir.

Popüler Influencerlar arasında gezginler, fotoğrafçılar, yemek profesyonelleri, teknoloji uzmanları, sanatçılar, komedyenler sayılabilir. Influencer, reklamını yaptığı ürünle ilgili deneyime sahip olmadığında, takipçilerini etkilemek için topluluk içinde oluşturduğu güven ve sadakate bağlı olarak hareket eder.

Influencer’lar genellikle bağımsız şekilde çalışmalar gerçekleştirse de markaların reklam özelliklerini kendi oluşturdukları içeriklere entegre eder ve marka mesajı üzerinde çalışarak onu farklı bir şekilde yansıtır. İçeriklerin özgünlüğü ve teşvik eden çalışma biçimi belirli hedef kitlelere ulaşma konusunda markalara yardımcı olabilir. LinkedIn, Facebook, YouTube, Twitter, Instagram gibi sosyal medya platformları, canlı etkinlikler, diğer platformlardaki konuk gönderileri, bloglar, Influencer’ların kullandığı kanallar arasındadır. Bu pazarlamanın parasal değeri, genellikle, kullandığı platformun yanı sıra takipçi sayısına uygun olarak belirlenir.

Influencer Marketing Neden Önemli?

Birçok işletme temel olarak; marka bilinirliğini artırmak ve hedef kitlelerine bir takım mesajlar vermek için önde gelen, içerik üreticilerinden yararlanır. Geleneksel reklamcılık yöntemleri, hedef kitleye ulaşmada giderek etkisini kaybederken, Influencer’lar giderek daha popüler hale gelmektedir. İşletmelerin alıcı profilleri arasında erişimlerini genişletmelerine olanak tanıyan unsur, marka ve içerik oluşturucular arasındaki iş birliğidir. Bu iş birliği kanallarına sosyal medya projeleri, bloglar, köşe yazıları, dijital veya basılı reklamlar ve televizyon örnek olarak verilebilir.

Influencer Marketing, sosyal medya pazarlamasında etkilidir çünkü başarılı pazarlama stratejisi için kritik kabul edilen ağızdan ağza pazarlama, sosyal kanıt gibi taktikleri kullanır. Çoğu alıcı, satın alma kararını verirken şirketlerden daha fazla çok akran, arkadaş ve hayranlık duyduğu kişilerin fikirlerini, deneyimlerini önemser.

Instagram'da modacı, Twitter'da popüler siber güvenlik uzmanı veya saygın bir pazarlama müdürü olabilen Influencer’lar, alanlarında uzman olduklarından itibar sahibi, hedef kitlenin  sorularını yanıtlayabilen kişilerdir. Uzmanlık alanlarına bağlı olarak, birçok ilgi çekici paylaşım gerçekleştirebilirler. Aynı zamanda en iyi görseli paylaşıp en eğlenceli videoları hazırlayabilir, en bilgilendirici çevrimiçi tartışmaları yürütebilirler.

 

Business Influencer Kimdir?

Başarılı bir profesyonelin nihai hedefi, genellikle, kendi alanında Influencer olmaktır. Influencer’lar, geniş kitleler tarafından takip edilen, başkalarına liderlik edip yön verebilen kişilerdir. İtibarları; belirli bir konudaki bilgi, deneyim veya uzmanlıklarından gelir. Genel olarak, Influencer’lar ve başarılı işletme sahipleri olmak üzere iki tür Business Influencer vardır.

Başarılı işletme sahipleri, iş hayatında etkili kişiliklerdir. Elon Musk, Richard Branson veya Jeff Bezos gibi insanlar bu kategoriye girer. Her ne kadar kendilerini “:Influencer” olarak nitelemeseler de, iş dünyasının en büyük isimleri olarak yaptıkları her şey kaçınılmaz olarak etkili olur. Kendilerini ilk önce Influencer olarak tanımlayan insanlar ise, iç görüleri için takip edilir ve iş birlikleri talep edilir. Takipçileri genellikle yüz binlercedir ve küçük işletmeleri tanıtmaya odaklanırlar. Her zaman yeni ortaklıklar ve yatırım arayışlarını sürdürürler.

Influencer’ların geleneksel pazarlamaya göre en büyük avantajı, hedef kitlelerin onlara duyduğu güven ve saygının yanı sıra, alıcı profilleriyle ilişkilerindeki doğrudan iletişimdir. Kişisel bir ilişkiye benzeyen bu bağ sayesinde takipçi kitlenin Influencer tavsiyelerini dikkate alma ve önerilen ürünleri satın alma olasılıkları çok daha yüksektir. Takipçiler Influencer’ların onayladığı ürünlerin ücretli promosyonlar olduğunu bilseler de, iyi olmayan bir ürünü onaylayarak kendi statüsünü riske atmayacağını düşünürler.

Pazarlama iletişimi faaliyetleri kapsamında hedef kitlenize verdiğiniz mesajlarla kalıcı bir izlenim, bir düşünce ya da duyguyu yaratarak Business Influencer konuşmacılarımızın sosyal etki gücünden faydalanmak için Influencer sayfamızı ziyaret edebilir ve Speaker Agency bünyesinde yer alan M. Serdar Kuzuloğlu, Dr. Özgür Bolat, Kaan Sekban, Prof. Dr. Özgur Demirtaş, Judith Liberman, Prof. Dr. Emre Alkin gibi farklı alanlardaki öncü isimlerin etkileyici fikirleriyle tanışabilirsiniz.

Speaker Agency’nin lider konuşmacıları arasında yer alan teknoloji iletişimcisi Dr. Sertaç Doğanay, Klinik Psikolog ve Yazar Beyhan Budak, Akademisyen Psikolog Prof. Dr. Ayşe Bilge Selçuk ve Yazar Şermin Yaşar gibi ünlü isimlerin orijinal içeriklerine kolayca ulaşabilir, etkinlikleriniz için vizyon veya motivasyon oluşturan konuşmacı hizmetinden faydalanabilirsiniz.

Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.