Dünyadan En İyi YouTuber Pazarlama Faaliyeti Örnekleri

En popüler sosyal medya uygulamalarından ve arama motorlarından biri olan YouTube, günümüzde video pazarlaması kapsamında pek çok şirket tarafından tercih edilmektedir. Şirketler, bir yandan pazarlama faaliyetleri sürdürürken bir yandan da YouTube aracılığı ile video içerikler üzerinden kurumsal kültür ve marka kimliği oluşturmaktadır.

10 Mayıs 2022 ・ Yazan: Speaker Agency

Pek çok elektronik cihazdan izlenebilen YouTube içerikleri, ürünlerin ve/veya hizmetlerin tanıtımlarını çok daha geniş kitlelere sunmaktadır. Bu nedenle şirketler, marka konumlandırma sürecini yönetmek, kullanıcı kitlesi analiz etmek ya da oluşturmak, bilinirliği artırmak, güven duygusu yaratmak ve ürün ya da hizmetlerinin tanıtımını yapmak için YouTuber pazarlamasını tercih etmektedir.

YouTuber Pazarlama Faaliyetlerinin Avantajları

Teknolojinin gelişmesi ve dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte her geçen gün farklı pazarlama yöntemleri ve stratejileri kullanılmaya başlandı. En popüler yöntemlerden biri olan YouTube pazarlama faaliyetleri, yalnızca ürün ya da hizmet tanıtımı için değil halka ilişkiler ve sosyal sorumluluk projeleri için de sıklıkla tercih edilir oldu. Bunun yanı sıra YouTube pazarlama faaliyetlerinin şirketlere sunduğu avantajlar şunlardır:

  • YouTube, pek çok dilde yayın yapmayı desteklemektedir. Altyazı ve dublaj seçenekleri sunan bu video paylaşım platformu, dünya genelinde oldukça yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.
  • YouTube pazarlaması, kullanıcılara merak uyandıran ve onların keyifli vakit geçirmelerine imkan sağlayan bir yöntemdir. Böylelikle kullanıcı etkileşimini artırmak mümkündür.
  • YouTuberlar, aboneleri ile aralarında güçlü bir bağ kurar. Bu bağ sayesinde daha geniş bir hedef kitleye ulaşabilir ve markanıza olan güven duygusunu artırabilirsiniz.
  • Çoğu zaman görsel içerikler yazılı olanlara göre daha akılda kalıcıdır. Bu sayede videolar üzerinden pazarlama faaliyetleri yürütüldüğünde her yaş grubu için daha akılda kalıcı olmaktadır.

Dünyadan En İyi YouTuber Pazarlama Örnekleri

YouTuberlar, dijital ve büyüme odaklı pazarlama stratejisi ve faaliyetlerinde önemli rol oynar. Dünya çapında milyonlarca abonesi bulunan ve ürettiği video içerikler ile kullanıcılarla arasındaki etkileşimi artıran YouTube örnekleri şunlardır:

Günlük Vlog’lar

Günlük vlog’lar genel olarak YouTuberların abonelerine gün içindeki rutinlerini video olarak sunduğu içeriklerdir. Günlük yaşamını onu takip eden abonelerine aktaran YouTuberlar; video içeriğinde sponsorlu ürün kullanabilir ve ürün ya da hizmetlerin tanıtımını uygulamalı bir şekilde yapabilir. Günlük vlog’lar kullanıcılara güven duygusu yaratmanın en iyi yollarından biridir. Bu tarz videolar çeken YouTuber’lara örnek olarak Casey Neistat, Vagabrothers, Hey Nadine, Sawyer Hartman, Martyn Casten ve RayaWasHere verilebilir.

Alışveriş ve Moda

Kutu açma, alışveriş yapma ve kombin hazırlama gibi videolar; sponsorluk için en etkili ve ilham verici yollardan biridir. Kullanıcıların ilgiyle takip ettiği YouTuberlar, abonelerine yaptığı kombin hakkında görüş ve önerilerini sorabilir ve böylece hem YouTube kanalına hem de ürüne olan etkileşimi artırabilir. Bunun yanı sıra kutu açma videoları da en merak uyandıran yöntemlerden biridir. Kutu açarak ürünler sergilenebilir ve sonrasında bu ürünler arasından sponsorlu ürünler seçilerek öneri ve memnuniyet videoları çekilebilir. Ashley Brooke, Best Dressed, Shahd Batal, Atta Halilintar, Tess Christine, Vanessa Ziletti ve Kalyn Nicholson alışveriş ve moda alanındaki en popüler YouTuber’lardır.

Yapım ve Üretim

İzleyicilere bir şeyin nasıl yapıldığını açıklamak ve yapım ya da üretim sürecinde sponsorlu ürünleri kullanmak, güven duygusunu artırır. Ürünün ya da aracın gerçekten işe yaradığına şahit olan abonelerin ürüne olan ilgisi yükselir. Bu alanda video içerikleri üreten YouTuberlara örnek olarak Video Influencers, Think Media Podcast ve Jessica Stansberry verilebilir.

Siz de YouTube projelerinizde Influencer gücünden faydalanmak ve etkileşimi yüksek video içerikler üretmek için Influencer sayfamızı ziyaret edebilir ve M. Serdar Kuzuloğlu, Beyhan Budak, Prof. Dr. Özgür Demirtaş, Prof. Dr. Emre Alkin, Cem Seymen, Şermin Yaşar, Özlem Gürses ve Ebru Karaduman gibi alanında uzman Influencerlar ile YouTube projeleri gerçekleştirmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kelime Bulutu

  • Influencer Marketing

  • Halkla İlişkiler

  • Pazarlama

  • Hedef Kitle İletişimi

  • YouTube Pazarlama Projesi

  • Dijital Pazarlama

  • E-ticaret

  • Pazarlama İletişimi

  • Etkileyici Pazarlama