Günümüzün Sosyal Medya Trendleri Neler?

Sosyal medya, kısa süre içerisinde hayatın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Başlangıçta, arkadaşlarınız ve aileniz ile iletişim kurma aracı olan sosyal medya, kısa sürede markaların ve işletmelerin, iyi hazırlanmış sosyal medya stratejileri aracılığıyla, hedef kitleler ile bağlantı kurdukları bir reklam modeli haline geldi.

16 Aralık 2021 ・ Yazan: Speaker Agency

Sosyal medya, kısa süre içerisinde hayatın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Başlangıçta, arkadaşlarınız ve aileniz ile iletişim kurma aracı olan sosyal medya, kısa sürede markaların ve işletmelerin, iyi hazırlanmış sosyal medya stratejileri aracılığıyla, hedef kitleler ile bağlantı kurdukları bir reklam modeli haline geldi. Yıllar içinde sayısız sosyal medya trendi ortaya çıktı ve hızlı bir şekilde de büyümeye devam ediyor.

Günümüzde sosyal medya ve dijital pazarlama, el ele ilerleyen iki farklı internet devrimi olarak karşımıza çıkıyor. Dijital dönüşüm, sosyal medya trendlerini şekillendirmede rol oynamasının yanı sıra sektörlerin iş süreçlerinin dijital ortama taşınmasını da ifade ediyor.

Pandemi etkisiyle tüm dünya, dijital dönüşüm sürecinde hızlı bir şekilde ilerliyor. Şirketler ve işletmeler, karantina sürecinde uzaktan çalışmanın mümkün olduğunu öğrendi. Sektörler dijital entegrasyon ile hedef kitleye ulaşmaya başladı. Bu dönüşümün başarılı bir şekilde gerçekleşmesi şirketlerin farklı çözüm yolları denemeleri ve konfor alanlarını terk etmeleri ile mümkün olabiliyor.

Sosyal medya trendleri ve daha fazlasını keşfetmeye hazırsanız, “Sürekli değişen dijital ortamda hangi sosyal medya trendlerine nasıl ayak uydurmalıyım?” sorusunu ele aldığımız bu yazıya göz atabilirsiniz.

Sosyal Medya Aracılığıyla Pazarlama Yöntemleri

İşletmelerin ihtiyaçları birbirinden farklı olsa bile dönüşüm süreçleri benzer yoldan geçer. Bu yola girmeden önce yeniliklere açık olmak ve kültürel değişimleri kabul etmek büyük önem taşır. Sosyal medya aracılığıyla stratejik yaklaşımlar kullanmak şirketleri hızla fırsatlar dünyasına taşıyabilir. İşte her pazarlamacının daha iyi etkileşim için kullanabileceği öne çıkan sosyal medya trendleri:

● Canlı videolar sayesinde Twitter, Facebook, YouTube, Instagram ve LinkedIn gibi sosyal medya platformlarında müşteriler ile bağlantı kurulabilir. Bu canlı yayınlara konuk alınacak ünlü ve Influencer gibi rol model alınma potansiyeli yüksek insanlar aracılığıyla müşteriler ile iletişim önem kazanır. Doğaçlama canlı sohbetler sayesinde kitlelerin dikkatini çekmek daha kolay bir hale gelir.

● Instagram, LinkedIn gibi sosyal medya platformlarının 24 saatlik görüntülenebilen hikaye özellikleri ile, geleneksel pazarlama yöntemlerini eğlenceli ve ilgi çekici bir şekilde kullanarak markanızın ürünlerini geniş kitlelere pazarlama imkanınız olur.

● Video içerikleri hızlı bir şekilde kullanıcıların dikkatini çekme ve ekrana bağlama özelliği ile sosyal medya trendleri arasında uzun ömürlü olmaya devam edecek gibi duruyor. Bu nedenle, markalar içerik pazarlama söz konusu olunca video içeriklerine öncelik veriyor.

● Sosyal medya topluluklarının kurulmasıyla birlikte, markaların müşterilerinin beklentilerini ve ihtiyaçlarını analiz ederek pazarlama stratejileri oluşturmaları ve ürünlerinin satışlarını e-ticaret ile arttırmaları mümkün hale geldi. Bu noktada markaların itibarı açısından, müşterilerin geri bildirim ve önerilerini almanın önemini de vurgulamak gerekiyor.

Sosyal Medya Trendlerine Uzman Bakışı

Kullanıcılar üzerinde etkisi büyüyerek devam ede n sosyal medya trendleri geleceğin pazarlama yöntemlerini şekillendirmeye devam edecek. Bu trendlere uyum sağlamak, markanızı sosyal medyada güçlendirmek ve optimizasyon arama sonuçlarında öne çıkarak rekabette yer almak için konunun uzmanlarından detaylı bilgiler almanız faydalı olacaktır. Siz de aklınızdaki sorulara cevap bulmak ve yol haritası çıkarmak için Speaker Agency Dijital Pazarlama & Sosyal Medya Konuşmacıları'nın deneyimlerinden yararlanabilirsiniz.

Pazarlama Yöneticisi, Akademisyen ve Yazar olarak pazarlama yönetimi dersleri veren Yüce Zerey’in normal düzende e-ticaret ve veri temelli pazarlama konuşmalarından ilham alabilirsiniz.

Dijital Dönüşüm, Yeni Nesil Pazarlama, Teknoloji Trendleri, Stratejik Planlama ve İnovasyon alanında Konuşmacı ve Strateji & İnovasyon Danışmanı olarak çalışmalarına devam eden, dijital strateji dersleri de veren Mustafa İçil’in aktaracağı bilgiler ile geleceğe dair fikir sahibi olabilirsiniz.

Teknoloji İletişimcisi, Öğretim Görevlisi, Konuşmacı ve Yeni Nesil Yayıncı Dr. Sertaç Doğanay’ın Dijital Dönüşüm, Gelecek Trendleri, Pandeminin Ekonomi ve İş Modellerine Katkıları benzeri konulu tüm çalışmaları ile aklınızdaki soruların yanıtlarını bulabilirsiniz.

İş Hayatı Yorumcusu, Anlam Arayıcı, Yazar Dr. Erdem Aksakal’ın teknoloji, dijitalleşme ve insan konularını merkezine alarak farklı noktalara değindiği Dijital Rönesans, İnsan ve Teknolojinin Eş Dönüşümü, Dijital Toplum ve İnsan 2.0 başlıklı konuşmalarından yararlanabilirsiniz.

Pazarlama İletişimi, Reklam ve Dijital Pazarlama dersleri veren ve bu konularda konuşmalar yapan Fatoş Karahasan’ın, Reklamcılık ve Siyasi Pazarlama konularını ele alan, Fransızcadan çevirilerini yaparak dilimize kazandırdığı kitapları kaynak edinebilirsiniz.

Kelime Bulutu

  • Sosyal Medya

  • Trendler

  • Dijital Pazarlama

  • Teknoloji

  • Influencer

  • Influencer Marketing